لینک های دسترسی

Breaking News

چین از شیوع مجدد کروناویروس هشدار داد


چین سطح هشدار شیوع کروناویروس را افزایش داده و بیش از ۶۰ درصد پروازها -۱۲۵۵ پرواز - را به میدان هوایی بیجینگ، لغو کرده است.

کای کی، منشی حزب کمونیست چین روز چهارشنبه ۱۷ جون (۲۸ جوزا) در یک کنفرانس خبری با اشاره به شیوع سریع کروناویروس در بیجینگ، وضعیت آن شهر را "بسیار زیاد وخیم" توصیف کرد و گفت که "زنگ خطر" به صدا در آمده است.

مقام‌های چینی در ماه مارچ اعلام کردند که شیوع کروناویروس در آن کشور مهار شده و پیروزمندانه از آغاز دوبارۀ فعالیت تشبثات خبر دادند.

کروناویروس نخست در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین شایع شد و به سرعت به سرتاسر جهان گسترش یافته و همه‌گیری مرگباری را به وجود آورد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح چهارشنبه ۱۷ جون شمار مبتلایان کووید۱۹ در جهان به نزدیک به ۸.۲ میلیون نفر رسیده که از آن میان بیش از ۴۴۴ هزار نفر جان باخته اند.

با اینحال، کارشناسان صحی به این باور اند که آمار دقیق مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در جهان بیشتر از آنچه است که گزارش می‌شود، زیرا به باور متخصصان بسیاری از بیماران کووید۱۹ آزمایش نمی‌شوند و ابتلا و مرگ آنان ثبت ناشده باقی می‌ماند.

ایالات متحدۀ امریکا بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را گزارش داده است و تا صبح چهارشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به نزدیک به دو میلیون و ۱۳۸ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به حدود ۱۱۷ هزار نفر رسیده است.

در شماری از ایالت‌های امریکا مثل تکزاس، فلوریدا و اریزونا بازگشایی تشبثات و از سرگیری فعالیت‌های تجارتی با افزایش چشمگیر واقعات جدید کروناویروس توام بوده است.

در کوریای جنوبی، نیز مقام‌ها از واقعات جدید ابتلا به کووید۱۹ خبرداده اند که به گفتۀ مقام‌ها بیشتر این واقعات با بازگشایی اماکن عامه چون کلب‌های شبانه، کلیساها و گردهمایی ها ارتباط داشته است.

در دیگر کشورها مثل برخی کشورهای اروپای غربی، هند و ایران نیز از سرگیری تشبثات، توام با افزایش واقعات جدید کروناویروس بوده است.

XS
SM
MD
LG