لینک های دسترسی

Breaking News

چین هشدار اخیر ترمپ به بیجینگ را غیرمسوولانه خواند


چین امروز به اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده درمورد آن کشور در پیوند به مسئله کوریای شمالی واکنش نشان داده، سخنان رئیس جمهور ترمپ را غیرمسئولانه خواند.

آقای ترمپ هشدار داد در صورتیکه پیشرفت در خلع سلاح سازی کوریای شمالی به بن بست برسد ایالات متحده در هر زمان امکان دارد تمرینات نظامی مشترک با کوریای جنوبی و جاپان را از سر گیرد.

رئیس جمهور ترمپ چین را به خاطر مشکلات فرا روی روابط بین ایالات متحده و کوریای شمالی مقصر دانسته به نفوذ چین در تامین کالاهای اساسی به کوریای شمالی اشاره کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت "کشورما در وضعیت خوبیست ولی چین با مشکلات مواجه است و فکر می کنم چین روابط ما را با کوریا شمالی بیشتر دشوار میسازد.

رئیس جمهور ترمپ همچنین گفت که موثر نیست که چین به کوریای شمالی کمک قابل ملاحظه بشمول پول و سایر امتعه را فراهم می کند.

ترمپ که قبلا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ملاقات کرده بود، می گوید هنوز هم احتمال پیشرفت دیپلماتیک به خاطری وجود دارد چرا که او معتقد است که روابط اش با کیم جونگ اون بسیار خوب و گرم است، و او دلیلی را برای مصرف پول جهت تمرینات نظامی مشترک نمی بیند.

هووا چونینگ، سخنگوی وزیر خارجه چین امروز به این اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده واکنش نشان داده سخنان رئیس جمهور ترمپ را "غیرمسئولانه" خواند.

سخنگوی وزیر خارجه چین گفت "ما امیدواریم ایالات متحده مثل چین به حرف خود عمل کند و نقش مثبت، سازنده و مسوولانه ای را در راستای فیصله سیاسی مسئله شبه جزیره کوریا ایفا کند. ایالات متحده در مواجه شدن با برخی مشکلات جاری باید نخست خود را بیازماید و خود را در آن ببیند به جای آنکه دیگران را متهم کند."

هووا چونینگ همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ادعای یک مقام کوریای شمالی که در نامه ای به وزیر خارجه امریکا نوشته است ایالات متحده در خصوص پذیرش تقاضاهای کوریای شمالی در پیوند به شروط امضای معاهده صلح ناکام بوده است و آیا این امر باعث برهم خوردن مذاکرات خواهد شد گفت: "ما باید از خلع سلاح سازی هسته یی شبه جزیره کوریا به طریق همآهنگ حمایت کنیم و روند صلح را موازی قرار بدهیم."

چین درحالی انتقاد ترمپ درمورد وضع تعزیرات بر کوریای شمالی را رد کرد که رسانه ها از قاچاق فزاینده در امتداد منطقه سرحدی گزارش می دهند.

قصر سفید در عین حال، در بیانیه ای گفته است که مناقشه تجارتی ایالات متحده با چین و سایر اختلافات توسط ترمپ و شی جینپینگ رئیس جمهور بزرگ چین، در وقت زمان و معین ان حل و فصل خواهد شد و روابط و پیوند شان بسیار قوی باقی خواهد ماند.

XS
SM
MD
LG