لینک های دسترسی

Breaking News

چین بر واردات امریکایی تعرفه گمرکی را افزایش میدهد


چین بر واردات تولیدات امریکایی تعرفه گمرکی اضافه میکند
چین بر واردات تولیدات امریکایی تعرفه گمرکی اضافه میکند

چین در یک اقدام سریع تلافی جویانه، امروز چهارشنبه اعلام کرد که می خواهد تعرفۀ گمرکی را بر ۱۰۶ قلم تولیدات امریکایی وضع کند.

ایالات متحده دیروز اعلام کرد که تعرفۀ گمرکی را بر اقلام چینایی که ارزش مجموعی آن به ۵۰ میلیارد دالر می رسد، افزایش خواهد داد.

محصولات امریکایی شامل طیاره، موتر، گوشت گاو، مواد کیمیایی و سویابین می باشد که تعرفۀ گمرکی بر آن تا ۲۵ در صد افزایش خواهد یافت.

وزارت تجارت چین می گوید سوال اینکه چی زمانی تعرفه گمرکی عملی می گردد، مربوط به ایالات متحده است که چه زمانی آنها عملآ این کار را انجام میدهند.

گاووفینگ، سخنگوی وزارت تجارت چین می گوید که بیجینگ این اقدام ایالات متحده را به سازمان جهانی تجارت برای دریافت راه حل، راجع می سازد.

سخنگوی وزارت تجارت چین افزود که بیجینگ هم متقابلاً مطابق قانون تجارت چین "در برابر تولیدات امریکایی به شدت و اندازه مساوی اقدام خواهد کرد."

رئیس جمهور ترمپ هفتۀ گذشته اعلام کرد که می خواهد بر واردات چین که ارزش آن به ۵۰ میلیارد دالر می رسد، تعرفه گمرکی را افزایش دهد. پس از آن ایالات متحده پشنهاد وضع تعرفه بر حدود ۱۳۰۰ قلم جنس چین را نشر کرد.

یکی از کارشناسان اقتصاد چین می گوید بیجینگ به زودی از ستیزه جویی در برابر تجارت با امریکا دست نخواهد کشید و تلاش می کند نشان دهد که اقتصاد کدام کشور در جهان برتر است.

فهرست اجناس چینایی که قرار است تعرفه گمرکی بر آن اضافه گردد الی اواخر ماه می به دسترس مردم قرار خواهد گرفت. ایالات متحده چین را متهم کرده که بر شرکت های خارجی فشار آورده است تا تکنالوژی خود را دراختیار چین قرار دهند.

تا هنوز فهرست کامل اقلام وارداتی امریکایی در چین که قرار است بر آن تعرفۀ بیشتر وضع گردد، منتشر نشده است اما کارشناسان پیشبینی می کنند که طیاره های بوینگ و سویابین شامل آن فهرست می باشد.

هراس آن میرود که رویارویی اقتصادی امریکا و چین و تعرفه گمرکی بر اجناس وارداتی هر دو کشور، اقتصاد جهانی را بطی خواهد ساخت.

آینده جنگ تجارتی میان دو اقتصاد بزرگ جهان بر سرمایه گذاری، تاثیراتی را بر بازار های اسعار نیز خواهد داشت که با این واکنش روز چهارشنبه چین تا حدی صعود کرده است.

XS
SM
MD
LG