لینک های دسترسی

Breaking News

چین بر زیرساخت‌های انتخاباتی امریکا حملات سایبری کرده است –اوبراین 


رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی قصر سفید گفته است که در هکرهای مرتبط با دولت چین اقدام به هدف قرار دادن زیرساخت‌های انتخاباتی ایالات متحده کرده اند.

اقای اوبراین روز یک شنبه در برنامۀ "فیس د نیشن" شبکۀ تلویزیونی سی بی است گفت که در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر در امریکا، مداخلات چین سطح فعال‌تر و ابعاد گسترده‌تری یافته است.

مشاور امنیت ملی امریکا گفت: "آنان می‌خواهند شاهد شکست رییس جمهور [ترمپ] باشند. چین نیز همانند روسیه و ایران اقدام به حملات سایبری و فیشینگ و این نوع اقدامات در رابطه با زیرساخت‌های انتخاباتی مان کرده اند".

آقای اوبراین گفت که ایالات متحده تلاش هکرهای چین را برای رخنه به وبسایت‌هایی که مسوول مدیریت انتخابات امریکا و جمع آوری اطلاعات در مورد امریکایی‌ها اند، مشاهده کرده است.

آقای اوبراین با هشدار به چین گفت: "این یک نگرانی واقعی است و تنها به روسیه محدود نمی‌شود. هر کشوری که برای مداخله در انتخابات آزاد و منصفانه ما تلاش کند، با پیامدهای بسیار شدیدی رو به رو خواهد شد."

پیش از این ادارۀ استخبارات ملی امریکا گفته بود که "دشمنان"می‌خواهند با دستیابی به مکالمات خصوصی نامزدان انتخابات امریکا و رخنه در سیستم‌های انتخاباتی ایالات متحده، در انتخابات نوامبر مداخله کنند.

XS
SM
MD
LG