لینک های دسترسی

Breaking News

تمایل چین به سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق از زغال سنگ در افغانستان


گروهی از سرمایه‌گذاران چینی علاقمندی نشان داده اند که در بخش تولید برق حرارتی از زغال سنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که گروهی از سرمایه گذاران چینی که علاقمند سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی برق از زغال سنگ می‌باشند، عصر شنبه ۲۹ می (هشتم جوزا) با رییس جمهور محمد اشرف غنی دیدار کردند.

بر بنیاد خبرنامۀ ریاست جمهوری افغانستان، سرمایه‌گذاران چینی گفته اند که با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیون دالر، حدود ۳۰۰ میگاوات برق را از زغال سنگ تولید خواهند کرد.

رییس جمهور غنی به واحد تسهیل سرمایه گذاری هدایت داده است تا در همکاری با شرکت برق افغانستان بررسی های لازم را به خاطر فراهم آوری فرصت سرمایه گذاری برای این گروه انجام دهد.

افغانستان متکی به برق وارداتی از کشورها همسایۀ خود است و بر اساس آمار شرکت برق، افغانستان در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ میگاوات برق نیاز دارد که ۷۰ درصد آن را از اوزبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران وارد کرده و ۳۰ درصد دیگر از منابع داخلی تامین می‌شود.

اما مخالفان دولت افغانستان همواره پایه‌های برق وارداتی را که عمده‌ترین آن از مرزهای شمال افغانستان به سمت کابل نصب است، منفجر کرده و جریان برق را به شهر کابل و دیگر ولایت‌های افغانستان قطع می‌کنند.

XS
SM
MD
LG