لینک های دسترسی

Breaking News

کریس هپکینز پس از استعفای ناگهانی اردرن، صدراعظم نیوزیلند می‌شود


کریس هپکینز
کریس هپکینز

حزب حاکم کارگر روز شنبه ۲۱ جنوری (اول دلو) اعلام کرد که کریس هپکینز جایگزین جسیندا اردرن، صدراعظم نیوزیلند خواهد شد.

خانم اردرن که شش سال پیش در سن ۳۷ سالگی به عنوان جوانترین رهبر جوان رهبری کشورش را بر عهده گرفت، روز پنجشنبه ۱۹ جنوری اعلام کردکه از کرسی صدارت کنار می‌رود.

اردرن ۴۲ ساله گفت که شش سال پرچالش صدارت انرژی و توان او را گرفته و دیگر قادر به ادامهٔ کار نیست.

آقای هپکینز که ۴۴ سال عمر دارد، در سال ۲۰۰۸ به عنوان نماینده وارد پارلمان این کشور شد و پس از شیوع همه‌گیری کووید۱۹ به عنوان وزیر مبارزه با کووید۱۹ سپس به حیث وزیر پولیس، وزیر آموزش و خدمات عامه در کابینه جسیندا اردرن اجرای وظیفه کرده است.

قرار است مراسم رسمی معرفی او به عنوان رهبر جدید حزب کارگر و صدراعظم نیوزیلند روز یکشنبه طی جلسه‌ای رسمی در مجلس نمایندگان نیوزیلند برگزار شود.

دانکن وب، یکی از اعضای ارشد حزب کارگر، در بیانیه‌ای گفت: "حزب کارگر ساعت یک بعدازظهر روز یکشنبه برای تایید نامزدی و تایید کریس هپکینز به عنوان رهبر حزب تشکیل جلسه خواهد داد."

هپکینز تا برگزاری انتخابات سراسری نیوزیلند در ۱۴ماه اکتوبر در کرسی صدارت باقی خواهد ماند و هنوز کاملاً معلوم نیست که آیا حزب کارگر او را به حیث نامزد این حزب در انتخابات سراسری انتخاب خواهد کرد یا نه.

نیوزیلند هر سه سال یکبار انتخابات سراسری برگزار می‌کند. رای دهندگان به دو شکل رای می‌دهند. یک رای برای حزب مورد علاقه‌شان و رای دیگر برای نمایندگان پارلمان.

XS
SM
MD
LG