لینک های دسترسی

Breaking News

کوچ با ریکارد بیشترین اقامت زن در فضا به زمین برگشت


کرستینا کوچ، فضانورد امریکایی پس از سپری کردن نزدیک به ۱۱ ماه در فضا، روز پنجشنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) با دو همکار دیگرش به زمین برگشت.

خانم کوچ ریکارد طولانی‌ترین اقامت یک زن فضانورد را در فضا به نام خود رقم زد. مقام‌های فضایی روسیه گفته اند که وضعیت صحی عمله این سفینه خوب است.

سفینۀ فضایی حامل کوچ، لوکا پارمیتانو فرمانده استیشن فضایی از ادارۀ فضایی اروپا و الکساندر اسکوورتسوف از ادارۀ فضایی روسیه، ساعت ۳:۱۲ پس از چاشت به وقت محلی در مرکز فضایی بایکانور قزاقستان موفقانه به زمین نشست.

خانم کوچ که حدود ۳۲۸ روز را در اولین پرواز خود در فضا سپری کرد، زمینه تحقیقات را روی تاثیرات اقامت دراز مدت زنان در فضا مهیا کرد.

این تحقیقات برای ادارۀ تحقیقات فضایی امریکا (ناسا) بسیار باارزش است چون، ناسا می‌خواهد که در چارچوب برنامۀموسوم به آرتمس، دوباره به مهتاب فضانورد فرستاده و همچنین اکتشافات را روی سیاره مریخ آغاز کند.

کوچ ماه گذشته به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که پیاده روی در فضا با یک گروه زنان، برجسته‌ترین بخش ماموریت وی بود. او به تاریخ ۱۸ اکتوبر با جسیکا میر، فضانورد دیگر ناسا در فضا پیاده‌روی کرد.

ریکارد قبلی اقامت زن در فضا ۲۸۸ روز بود که آن را پگی ویتسون، فرمانده ایستگاه فضایی در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به نام خود رقم زده بود.

ماموریت‌های فضایی در اکثر موارد شش ماهه می‌باشد، اما ادارۀ ملی تحقیقات فضایی امریکا یا ناسا در ماه اپریل اعلام کرد که ماموریت خانم کوچ تا فبروری ۲۰۲۰ تمدید شد.

ریکارد امریکا برای طولانی‌ترین مدت اقامت فضانورد مرد در فضا ۳۴۰ روز است که در سال ۲۰۱۵ - ۲۰۱۶ به نام اسکات کلی ثبت شد.

اما تا هنوز، ریکارد دار بیشترین اقامت انسان در فضا، والری پلیاکوف، داکتر و کیهان‌نورد روس است که ۱۵ ماه مکمل را در ایستگاه فضایی میر سپری کرد.

XS
SM
MD
LG