لینک های دسترسی

Breaking News

سیاستمدار امریکایی: در مورد اپلیکیشن روسی FaceApp تحقیقات شود


اپلیکشین FaceApp که در این روزها در میان کاربران رسانه های مجازی شهرت فراوانی یافته، در محراق توجه سنای ایالات متحده قرار گرفته است.

این اپلیکشین به کاربران اجازه می‌دهد ببینند که در پیری چه چهرۀ را اختیار خواهند کرد اما در عین حال به تصاویر میلیون ها کاربر نیز دسترسی پیدا می‌کند.

منتقدین می‌گویند که مالکین این اپلیکیشن در روسیه ساکن اند و می‌توانند از تصاویر کاربران به هر نوعی که خواسته باشند استفاده کنند.

به گفته منتقدین، امکان این وجود دارد که از این تصاویر در اشتهارات روسی استفاده شود، بدون این که به صاحبان آن امتیازی داده شود.

اما اکنون تنها موضوع نشر تصاویر نه بلکه بهره برداری سیاسی از این اپلیشیکن نیز در محراق توجه مجلس سنای ایالات متحده قرار گرفته است.

چک شومر، رهبر اقلیت در مجلس سنای ایالات متحده پیشنهاد کرده است تا ادارۀ تحقیقات فدرال (FBI) در زمینه "خطرات" این اپلیکیشن به امنیت ملی و حریم خصوصی افراد تحقیق کند.

این سناتور امریکایی در نامه‌ای به پولیس فدرال گفته است: "موقعیت اپلیکشین FaceApp در روسیه سوالاتی را به میان میاورد که این اپلیکیشن چگونه و چه زمانی معلومات شهروندان امریکا را به دسترس دیگران به شمول حکومت های خارجی قرار خواهد داد."

او افزود که قابل نگرانی عمیق است اگر قدرت های خارجی متخاصم که به گونه فعال درگیر جنگ سایبری علیه ایالات متحده اند، به معلومات حساس شهروندان امریکایی دسترسی پیدا کنند.

تا حال ۱۰۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن را از طریق فروشگاه های اندروید و آیفون نصب کرده اند.

در گذشته نیز، دسترسی شبکه های مجاری به اطلاعات خصوصی کاربران، انتقادها و نگرانی هایی را بوجود آورده است. از جمله، شبکه‌ های بزرگی چون فیس بوک و انتساگرام نیز با این انتقادها روبرو بوده اند.

XS
SM
MD
LG