لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات غیرنظامیان حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است - گزارش


گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، از کاهش تلفات افراد ملکی در ماه نوامبر خبر داده؛ اما گفته است که بیشترین غیرنظامیان در افغانستان بر اثر حمله‌های هوایی و انتحاری کشته و زخمی شده اند.

بر بنیاد گزارش این گروه، بیشتر افراد ملکی بر اثر حمله‌های انتحاری در کابل و حمله‌ هوایی در هلمند کشته و زخمی شده اند.

عزیزاحمد تسل، مسؤول این گروه به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت: "تلفات خوشبختانه در ماه نوامبر نسبت به دیگر ماه‌ها کم بود، در ماه نوامبر بیش از ۴۰۰ تن تلفات افراد ملکی ما داشتیم، در این تلفات ۲۱۳ نفر شهید شده و ۲۱۲ تن زخمی استند".

این در حالی است که گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، قبلاً در ماه اکتوبر گزارش داده بود که ٢٧٣ غیرنظامی افغان کشته و ۵۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

در گزارش آمده است که حدود ۱۵۰ فرد ملکی تنها در حملۀ انتحاری بر نشست علمای دینی در هوتل اورانوس، کشته و زخمی شده اند.

همچنان، به گفتۀ مقام‌های این نهاد، حمله‌های هوایی در ولسوالی‌های گرمسیر و نادعلی هلمند در ماه نوامبر، ۳۴ کشته و ۲۵ زخمی برجا گذاشته است که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان استند.

این گروه، حمله بر نشست‌های مذهبی، مکان‌های مقدس و تأسیسات ملکی را نکوهش کرده و از جناح‌های درگیر جنگ خواسته است که از حمله بر چنین مکان‌ها، خودداری کنند و از نیروهای مأموریت قاطع در افغانستان نیز به طور جدی خواسته است که عملیات شبانه و حمله‌های هوایی را، بر مناطقی که افراد ملکی ساکن اند، توقف دهند.

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی، متشکل از ٢٠ نهاد غیردولتی و مدنی است که در راستای مصؤونیت غیرنظامیان در افغانستان دادخواهی می‌کند.

XS
SM
MD
LG