لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تلفات ملکی در حملۀ هوایی در پکتیا


مقام‌های ولایت پکتیا بر بنیاد گزارش‌هایی گفته اند که در نتیجۀ حملۀ هوایی بر ولسوالی "گرده څېړۍ" آن ولایت، ده فرد ملکی جان باخته و نزدیک به ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

مل‌پاسوال رازمحمد مندوزی، قوماندان امنیه پکتیا به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که حملۀ هوایی عصر دیروز (۱۴ میزان) بر منطقۀ سوری‌خیل ولسوالی "گرده څېړۍ" در جریان عملیات تلاش خانه به خانه نظامی انجام شده است.

او افزود که نیروهای ویژۀ افغان در آن ساحه عملیات را آغاز کرده که هدف حملۀ طالبان قرار گرفتند و آن نیروها از قوای هوایی، خواستار کمک شدند.

آقای مندوزی، گفت: "ما پرسونل قوماندانی امنیه را در ساحه نداریم؛ اما مردم محل به ما گفته اند که در آن حملۀ هوایی ده غیرنظامی کشته و نزدیک به ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند".

از سویی هم، یک منبع دولتی که نخواست نامش فاش شود، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که از محل رویداد ۱۳ زخمی به شفاخانۀ قول اردوی ۲۰۳ تندر در گردیز منتقل شده که وضعیت یک تن آنان وخیم بود و برای تداوی به کابل انتقال یافت.

تاج‌محمد منگل، یک عضو شورای ولایتی پکتیا، گفت که در حملۀ هوایی به شمول کودکان، برخی افراد ملکی زخمی شده؛ اما به طالبان نیز تلفات وارد شده است.

قوماندان امنیه پکتیا همچنان گفت که در نتیجۀ حملۀ طالبان بر نیروهای خاص، چهار سرباز زخمی شده و یک موتر رنجر سوخته است.

ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها بدون دادن جزئیات، ادعا کرده است که قبل از حملۀ هوایی، ده سرباز را کشته، پنج تن را زخمی و سه موتر رنجر نیروهای خاص را تخریب کرده اند.

XS
SM
MD
LG