لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان مقام‌های محلی بغلان یک کشته برجا گذاشت


وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که معاون شورای ولایتی بغلان و فرمانده پولیس پلخمری، شام چهارشنبه با هم درگیر شدند که در نتیجه یک نفر کشته شده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت گفته است که در این درگیری برادر امین اکاخیل، فرمانده پولیس محلی پلخمری کشته و فرمانده پولیس محلی و شمس‌الحق بارکزی، معاون شورای ولایتی بغلان زخم برداشته اند.

آقای رحیمی در صفحۀ توییترش گفته است: "یک هیات باصلاحیت تحت رهبری یکی از معینان وزارت امور داخله برای بررسی همه جانبه موضوع درگیری مسلحانه در بغلان توظیف گردیده، به زودی نتیجه تحقیقات و نتیجه اجرات قانونی در قبال آن شریک می‌گردد."

اما ظریف ظریف یک عضو شورای ولایتی بغلان به صدای امریکا گفت که در این درگیری، نیاز محمد نیازمند، فرمانده پولیس بغلان و دو سرباز نیز زخمی شده اند.

هنوز دلیل این درگیری مشخص نیست.

کشته‌ شدن برادر لوی درستیز پیشین افغانستان

مقام‌های محلی بدخشان تایید کرده اند که قربان‌علی ‌یفتلی، برادر جنرال محمد شریف یفتلی، لوی‌ درستیز پیشین وزارت دفاع ملی از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

این رویداد در ولسوالی دشت‌شهدای بدخشان رخ داده است.

ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که فاروق، آمر کشف مدیریت مبارزه با جرایم جنایی پولیس بدخشان دیشب با راننده‌اش زخمی شد و پدرش قربان‌علی یفتلی برادر شریف یفتلی، در این رویداد کشته شده است.

او افزود: "آمر کشف مبارزه با جرایم جنایی قومندانی امنیه ۱۲:۳۰ دیشب که خانه اش می‌رود با افراد مسلح ناشناس درگیر می‌شود و بالاخره افراد ناشناس یک بمب دستی را پرتاب می‌کند، پدر آمر کشف شهید می‌شود و خود آمر کشف با راننده‌اش زخمی می‌شود".

نیک محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که وضعیت زخمیان این رویداد خوب است و تحقیقات در پیوند به این موضوع جریان دارد.

او افزود: "دیشب از سوی افراد ناشناس بالای خانه‌اش حمله می‌شود و برادر شریف یفتلی لوی درستیز سابقه را کشته اند و پسرش با راننده‌اش زخمی شده که وضعیت شان خوب است".

هنوز مشخص نیست که انگیزه اصلی این رویداد چه بوده و هنوز هیچ گروهی مسوولیت آن را نیز نپذیرفته است.

XS
SM
MD
LG