لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد سنگین میان نیروهای امنیتی و طالبان در خاص ارزگان


درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان از دو روز گذشته در ولسوالی خاص ارزگان جریان دارد
درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان از دو روز گذشته در ولسوالی خاص ارزگان جریان دارد

مقام‌های محلی ارزگان گفته اند که از دو روز گذشته به این طرف در ولسوالی خاص ارزگان، نبردی سختی میان نیروهای امنیتی و طالبان آغاز شده که در نتیجه پولیس از پنج پوسته عقب‌نشینی کرده است.

سارمن عبدالصمد، قوماندان امنیه ولسوالی خاص ارزگان به صدای امریکا گفت، با آنکه از دو روز گذشته به این طرف، مرکز ولسوالی در محاصرۀ مخالفان مسلح قرار دارد؛ اما با آنهم نیروهای امنیتی به سختی مقاومت می‌کنند.

او افزود که منسوبین پولیس، از پنج پوسته امنیتی در ساحه قلعۀ خور، به منظور دفاع از مرکز ولسوالی، عقب‌نشینی تکتیکی کرده اند.

سارمن عبدالصمد گفت "ما باید اکمال شویم، اگر هر مشکلی در ولسوالی به میان آید، مسؤولیت آن به دوش مسؤولان ولایتی است. سال گذشته نیز ما ۲۱ روز با خوردن علف سپری کردیم؛ اما از مرکز ولسوالی دفاع کردیم، امکانات تسلیم‌شدن ما نیست؛ مگر این که تماماً بمیریم".

این در حالی است که مقام‌های پولیس در خاص ارزگان، از مرکز این ولایت خواهان کمک شده و هشدار داده اند که اگر اکمالات نرسد؛ ممکن که آن ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط کند.

ولسوالی خاص ارزگان، در ۱۲۰ کیلومتری شرق ترینکوت مرکز ولایت ارزگان موقعیت دارد که با مناطق ناامن ولایت‌های زابل و دایکندی مرز مشترک دارد.

ارتباطات آن ولسوالی از طریق زمین به مرکز ولایت، از یک سال گذشته به این طرف قطع شده است.

باشندگان ولسوالی خاص ارزگان گفته اند که از مناطق کوهستانی شمال زابل چون ولسوالی‌ خاک افغان و دای‌چوپان جنگجویان داعش به مناطق شان آمده اند.

اما؛ مل‌پاسوال رحمت‌الله صدیقی، سرپرست قوماندانی امنیه ارزگان گفت که نیروهای امنیتی حملات سنگین مخالفان مسلح را در ولسوالی خاص ارزگان عقب زده اند و آنجا تهدیدی جدی وجود ندارد.

صدیقی افزود "آنها همیشه تحت نظارت و اکمال قرار دارند، کمک‌های زمینی و هوایی برای شان رسیده است، این که به خوبی دفاع می‌کنند؛ علت آن این است که نیروهای خود را به موقع در خاص ارزگان اکمال کرده ایم، طالبان بر ولسوالی‌های چارچینو و چنارتو نیز حملات سنگین را انجام دادند؛ اما شدیداً شکست خوردند".

طالبان مسلح ادعا کرده اند که روز گذشته پس از درگیری در خاص ارزگان، چهار پوسته اردو و یک پوسته پولیس را تصرف کرده اندکه هنوز جنگ جریان دارد.

از ناامنی‌های دوام‌دار در ارزگان یک‌ونیم سال می‌گذرد که دو بار مخالفان مسلح حملات سنگین را به هدف سقوط ترینکوت مرکز ولایت انجام دادند؛ اما توسط نیروهای امنیتی عقب زده شدند.

اکنون، مقام‌های محل مثل گذشته از امنیت ترینکوت اطمینان داده و گفته اند که بازگشایی راه‌های ولسوالی‌های به مرکز آن ولایت، در اولویت قرار دارند.

XS
SM
MD
LG