لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان و پاکستانی در نزدیکی جاجی‌میدان درگیر شدند


مقام‌های امنیتی خوست گفته اند که درگیری میان نظامیان افغان و پاکستان از بامداد امروز، در مربوطات ولسوالی جاجی میدان در امتداد خط دیورند آغاز شده و به هر دو جانب، تلفات وارد گردیده است.

مقام‌های امنیتی خوست، دلیل درگیری را روشن نساخته اند.

اما نظامیان پاکستانی مدعی اند که مرزبانان آن کشور در جریان انجام ماموریت های روزمرۀ شان در مربوطات کرم ایجنسی بودند که از جانب افغانستان آماج حملات قرار گرفتند.

بخش مطبوعاتی اردوی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است "نظامیان سرگرم نظارت روزمره در امتداد مرز میان افغانستان و پاکستان بودند تا آمادگی‌های لازمی را برای آغاز کار ساخت کتاره در ساحه بگیرند. دو مرزبان پاکستانی کشته و پنج مرزبان دیگر زخمی شد."

جنرال آصف غفور، سخنگوی اردوی پاکستان، به صدای امریکا گفته است که نیروهای افغان و پاکستانی در مربوطات کرم ایجنسی در امتداد خط دیورند تبادلۀ آتش کرده اند.

سمونوال عبدالحنان زدران، سرپرست فرماندهی پولیس خوست، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که درگیری حوالی ساعت هشت صبح، در نقاط جندوغر، نازوغر و تپۀ شاون ولسوالی جاجی میدان در امتداد خط دیورند آغاز شده است که هم اکنون جریان دارد.

به گفتۀ وی، در این درگیری تا اکنون، یک فرد ملکی افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند. همچنان او ادعا کرد که دو سرباز پاکستانی نیز کشته شده که اجساد شان در میدان نبرد باقی مانده است.

هرچند آقای زدران، گفت که به نظامیان افغان در این درگیری تا اکنون آسیب نرسیده است؛ اما محمد عارف یک باشندۀ محل به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که یک پولیس سرحدی کشته و شماری هم زخمی شده اند.

این بار نخست نیست که نیروهای افغان و پاکستانی با هم درگیر می‌شوند؛ بلکه پیش از این نیز این نیروها در امتداد خط دیورند تبادل آتش کرده اند.

XS
SM
MD
LG