لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ درگیری‌ها میان طالبان و داعش در چپرهار ننگرهار


مقامات می‌گویند که ۲۷ تن از جنگجویان داعش در نتیجۀ درگیری با طالبان کشته شدند
مقامات می‌گویند که ۲۷ تن از جنگجویان داعش در نتیجۀ درگیری با طالبان کشته شدند

نبرد سنگین از چند روز گذشته به این طرف میان داعش و طالبان در ولسوالی چپرهار ننگرهار جریان دارد که به گفتۀ مقام‌های حکومتی، در این درگیری‌ها ده‌ها داعشی کشته شده اند.

دگرمن شیرین‌آقا فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان، به صدای امریکا گفت که در نتیجۀ درگیری جانبین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ تن از جنگجویان داعش کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

به گفتۀ وی، اجساد یازده داعشی هنوز هم در میدان نبرد باقی مانده است.

دگرمن فقیری، افزود که جنگجویان داعش، در جریان درگیری‌ها ۲۰ طالب مسلح را دستگیر و با خود برده اند.

حضرت‌حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار به صدای امریکا گفت که نبرد در مناطق غزو و کندی‌باغ ولسوالی چپرهار به وقوع پیوسته است؛ اما از شمار کشته‌ها و زخمیان طالبان معلوماتی در دست نیست.

سخنگوی پولیس ننگرهار افزود که دیشب طیاره بی‌پیلوت در منطقۀ "سپین جومات" افراد وابسته به داعش را هدف قرار داد که در نتیجه ۱۵ تن از جنگجویان آن گروه کشته شدند.

نعمت‌الله نورزی، ولسوال چپرهار گفت که دو روز پیش داعش برخی ساحات را از نزد طالبان تصرف کرده بودند که در نتیجه یک کودک کشته و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

اما آقای نورزی، افزود که روز گذشته طالبان مسلح برخی ساحات را دوباره به کنترول گرفته اند و اکنون منطقۀ "سپین جومات" خط اول جنگ طرفین است.

یک بزرگ قومی که نخواست نامش فاش شود به صدای امریکا گفت، دو جانب از منازل مسکونی مردم محل به حیث سنگر استفاده می‌کنند؛ اما در مورد تلفات غیرنظامیان به دلیل این که تماس ممکن نیست، اطلاعات ندارد.

به گفتۀ این بزرگ قومی، برخی منازل مسکونی در ساحۀ نبرد سوزانده شده و مردم مجبور به ترک محل شده اند.

تا اکنون، طالبان و داعش هنوز در این رابطه تبصره‌ای نکرده اند.

چپرهار یکی از ولسوالی‌های کوهستانی تحت کنترول طالبان در ننگرهار است، چندی پیش نیز داعش بر مواضع طالبان در آن ولسوالی حمله کردند و برخی مناطق را تصرف کردند که اکنون کنترول آن ساحات به دست داعش می‌باشد.

XS
SM
MD
LG