لینک های دسترسی

Breaking News

شهر دوبی ریکارد تازۀ دیگر قایم می‌کند


شهر دوبی امارات متحدۀ عربی که به خاطر مهندسی‌های عجیب و حیرت انگیز ساختمانی خود مشهور است، اینبار در نظر دارد که زیبایی مهندسی خود را با اعمار بزرگترین بنای این شهر به سطح بلندتری ارتقا دهد.

قرار است شهکار جدید مهندسی به نام "برج گیرا" در بیش از ۴۰ طبقۀ مجلل در شهر دوبی بنا شود. این برج را به دلیل شباهت طرح ساختمانی آن با گیرا یا قیدک لباس به نام برج گیرا یاد می‌کنند.

زیگو، هنرمند مشهور اسراییلی این بنا را که قرار است بزرگترین ساختمان شهر دوبی تا اینحال باشد، طراحی کرده است تا به گفتۀ وی و همکارانش ماندگارترین خاطره را در ذهن کسانی برجا بگذارد که از این بنای شگفت انگیز دیدن می‌کنند.

دست اندرکاران این پروژۀ بزرگ با اشاره به طرح ساختمانی این بنا که دو تعمیر، یکی دیگر را در آغوش کشیده است، آن را "نماد صلح، آرزو و محبت" نام نهاده اند.

برج گیرا متشکل از دو بخش است که قرار است کار ساختمانی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. در یک بخش این ساختمان هوتل با حدود ۱۲۰۰ اتاق مجلل و عصری و در بخش دیگر آن مراکز تجارتی با ۳۰۰ اپارتمان رهایشی بنا خواهد شد.

طبقه‌های پایانی این ساختمان شگفت انگیز در مساحت ۱۰ هزار متر مربع، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سالون‌های متعدد ورزشی، هنری و تفریحی را در خود خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG