لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج انتخابات "سوپر تیوزدی" برخی از ایالت ها اعلام شد


مراکز رای دهی در ویرجینیا، جورجیا و ورمونت مسدود شد.
مراکز رای دهی در ویرجینیا، جورجیا و ورمونت مسدود شد.

نتایج ابتدایی در مسیچوستس نشان می دهد که خانم کلنتن با تفاوت کمی از رقیب خود سناتور سندرز پیشی گرفته است.

در ایالت کلورادو، برنی سندرز تاکنون با تفاوت نه چندان قابل ملاحظه یی پیشی گرفته است اما طوری می نماید که در مینیسوتا برنی سندرز، از هلری کلنتن سبقت جسته است.

اما در مینیسوتا، مارکو روبیو توانسته است به تفاوت چند درصدی از تدکروز و دانلد ترمپ پیشی گیرد. در این ایالت دانلد پس از کروز جایگاه سوم را کسب کرده است.

مراکز رای دهی در ایالت های کلورادو، تکزاس و مینیسوتا ساعت ۹:۰۰ شب، در ویرجینیا، جیورجیا و ورمونت ساعت هفت شب و در ارکنساس ساعت ۹:۳۰ شب مسدود شد.

هلری کلنتن در انتخابات "سوپر تیوزدی" توانست تا کنون به شش پیروزی دست یافته است. نتایج نشان می دهد که خانم کلنتن پس از پیروزی در ویرجینیا و جورجیا، در ایالت های تکزاس، تینیسی، الاباما، ارکنساس توانسته رای های نمایندگان انتخاباتی را از آن خود کند.

حالانکه برنی سندرز پس از ورمونت توانست در اوکلاهوما نیز پیروزی را از آن خود کند و تاکنون رقابت تنگاتنگ میان این دو کاندید در ایالات مسیچوستس ادامه دارد.

دونالد ترمپ تا کنون توانسته در پنج ایالت جیورجیا، الاباما، مسیچوستس، ویرجینیا و تینیسی پیروزی را از آن خود کند. حالانکه تد کروز در دو ایالت تکزاس و اوکلاهوما توانست از دانلد ترمپ سبقت جوید.

مراکز رای دهی در ایالت ارکنساس ساعت ۸:۳۰ شب به وقت شرق امریکا مسدود شد حالانکه مراکز رای دهی ایالت های الاباما، مسیچوستس، تینیسی و اوکلاهوما ساعت هشت شب به وقت شرق امریکا بسته گردید.

باوجودیکه مراکز رای دهی ایالت ارکنساس مسدود شده اما نتایج نهایی جمهوریخواهان نشان می دهد که رقابت تنگاتنگ میان هر سه کاندید، ترمپ، کروز و روبیو جریان دارد.

تدکروز، نامزد جمهوریخواه و هلری کلنتن دموکرات را در تکزاس و اوکلاهوما نشان می دهد. آقای کروز در ""سوپر تیوزدی" به دو پیروزی به نایل آمد.

تازه ترین نتایج ابتدایی ایالت ارکنساس برای جمهوریخواهان نشان می دهد که یکبار دیگر دانلد ترمپ نخست، تدکروز دوم و مارکو روبیو در مقام سوم قرار گرفته است. این نتایج ممکن تغییر بخورد اما اگر نتیجه به همین منوال بماند و ترمپ بتواند در ارکنساس پیروز شود، جمعاً در شش ایالت پیروز خواهد شد.

میلیون ها امریکایی در اولین سه شنبه ماه مارچ در انتخابات مقدماتی به پای صندوق های رای رفتند. پیروزی در سه شنبه بزرگ، نامزد هر حزبی را می تواند بیش از پیش به هدف نهایی یعنی نامزدی حزب متبوع خود، نزدیک تر کند.

سوپر تیوزدی یا سه شنبه بزرگ، در ۱۱ ایالت و یک قلمرو ایالات متحده انتخابات مقدماتی و کاکس ها یا گردهمایی حزبی برای انتخاب کاندید دلخواۀ مردم از هردو حزب برگزار گردید و بر اساس نظرپرسی های تازه، دانالد ترمپ و هیلری کلنتن هردو در صدر فهرست کاندیدان جمهوریخواه و دموکرات قرار دارند.

XS
SM
MD
LG