لینک های دسترسی

Breaking News

سرمای بی‌پیشینه در امریکا جان ۲۰ نفر را گرفت


یک طوفان شدید و بی‌پیشینۀ زمستانی که برفباری شدید را نیز به همراه داشت، جان کم از کم ۲۰ نفر را در ایالات متحده گرفته و جریان برق را برای میلیون‌ها نفر قطع کرده است.

در ایالت‌های جنوبی امریکا، این طوفان سبب تخریب شبکه‌های برق و سرد شدن شدید هوا شده که در بعضی مناطق تا دما به منفی ۳۹ درجه سانتی گراد می‌رسد.

سه نفر در اثر گردباد در یک شهر ساحلی ایالت کارولینای شمالی و چهار نفر در اثر سوختاندن چوب در اجاق داخل منزل شان که سبب آتش سوزی شد، روز سه شنبه ۱۶ فبروری (۲۸ دلو) جان باختند. حادثات ترافیکی و مسمومیت با گاز کاربن مونوکساید نیز از علت های دیگر مرگ ذکر شده است.

به گفتۀ مسوولان یک شفاخانۀ اطفال در ایالت تکزاس که کم و بیش ۱۳ کودک مسموم با کاربن مونوکساید در آن درمان شده است، خانواده‌ها برای گرم کردن خانه‌هایشان از بالون‌های گاز و اجاق‌های گازی استفاده می‌کنند که این وضعیت سبب افزایش مسمومیت شده است.

افزون برآن این طوفان سبب تاخیر در تطبیق برنامۀ واکسیناسیون کووید۱۹ نیز شده است. حکومت ایالات متحدۀ امریکا گفته است که به احتمال زیاد روند انتقال واکسین به ایالت‌های آسیب دیده به تاخیر خواهد افتاد.

از رهگذر بی برقی ایالت تکزاس بیشترین آسیب را متحمل شده و حدود چهار میلیون خانه و تشبثات به جریان برق دسترسی ندارند. برعلاوه، جریان برق برای حدود چهار میلیون نفر در مکسیکو نیز قطع شده است.

ایالات تکزاس حدود ۶۰ جنراتور را از اداره حالات اضطراری فدرال جهت تامین برق برای شفاخانه‌ها و خانه‌های سالمندان درخواست کرده است.

سردی بیش از حد هوا سبب بسته شدن مکاتب در اکثر ایالت‌های آسیب دیده از این طوفان نیز شده است.

XS
SM
MD
LG