لینک های دسترسی

Breaking News

ارجنتاین و چیلی در دور نهایی جام ملت های امریکا


سال گذشته نیز ارجنتاین و چیلی در دور نهایی جام ملت های امریکا به مصاف هم رفته بودند.
سال گذشته نیز ارجنتاین و چیلی در دور نهایی جام ملت های امریکا به مصاف هم رفته بودند.

تیم های فوتبال ارجنتاين و چيلى، به دور نهايى جام فوتبال ملت هاى امريكا راه يافتند.

شب گذشته به وقت واشنگتن، پس از يك رقابت طولانى، چيلى توانست كولمبيا را ٢-٠ شكست دهد.

آغاز نيمه دوم رقابت به خاطر باران و رعد و برق شديد بيش از ٤٥ دقيقه به تعويق افتاد، اما پس از آنهمه انتظار و باوجود ميدان آب آلود، چيلى، مدافع لقب قهرمانى اين جام، نتيجه را حفظ كرد و كولمبيا را از راه برداشت.

قانون فیفا اعلام می دارد که تنها در سه حالت یک رقابت فوتبال نمی تواند برگزار شود یا هم به تعویق می افتد.

کمبود روشنایی در میدان، باران شدید که دید بازیکنان را با مشکل مواجه سازد و توپ پس از برخورد در روی میدان بلند نگردد و سوم هم زمانی که رعد و برق وجود داشته باشد، به بازیکنان اجازه داده نمی شود وارد میدان گردند.

چیلی باوجود میدان آب آلود، توانست نتیجۀ ۲-۰ را حفظ کند.
چیلی باوجود میدان آب آلود، توانست نتیجۀ ۲-۰ را حفظ کند.

تیم ارجنتاین در سال روان از توانمندی و تکتیک بلندی برخوردار است و در دور گروهی تیم چیلی را شکست داده است.

مبصرین اکنون به این باور اند که رویارویی این دو تیم کاملاً متفاوت از دور گروهی خواهد بود و چیلی به عنوان مدافع لقب این جام با آرایش بهتر و متفاوت تری به مصاف ارجنتاین خواهد رفت.

سال گذشته نيز ارجنتاين و چيلى به دور نهايى جام ملت هاى امريكا راه يافته بودند كه در آن چيلى، ارجنتاين را در ضربات پنالتى شكست داده بود.

رقابت نهایی میان این دو تیم امریکایی لاتین، روز یکشنبه ۲۷ جون، در نیوجرسی ایالات متحده برگزار می شود.

دور حذفی جام ملت های اروپا

دور گروهى جام ملت هاى اروپا چهارشنبه شب با رقابت ميان تيم هاى ايتاليا-آيرلند و بلجيم- سويدن پايان يافت و تيم هاى راه يافته به دور حذفى مشخص گرديد.

تیم های پرتگال-كروشيا، ويلز-آيرلندشمالى، سويس-پولند، فرانسه-آيرلند، آلمان-سلواكيا، هنگرى-بلجيم، ايتاليا-اسپانيا و انگلستان-آيسلند به دور حذفى راه یافتند.

در گروهی این جام مملو از نتایج متعجب کننده بود. مبصرین فوتبال می گویند "دیگر نباید منتظر رقابت چشمگیر تیم های نامدار بود."

در رقابت چهارشنبه شب، دور از انتظار کارشناسان فوتبال ايتاليا ١-٠ به آيرلند باخت و كروشيا، دو شب قبل به وقت واشنگتن، اسپانیا مدافع لقب قهرمانى جام ملت هاى اروپا را ٢-١ شكست داد و به عنوان تيم اول گروه راهى دور حذفى اين جام شد.

تیم های مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا ... و در این أواخر هم پرتگال – بیشتر به خاطر حضور ستاره های مانند کرستیانو رونالدو همیشه تیم دلخواه علاقمندان فوتبال در سرتاسر جهان بوده است.

کرستیانو رونالدو که یکی از زهرناک ترین گول زن های تیم ریال مادرید به شمار می رود، اکثر اوقات، چه در رقابت های جام جهانی و چه در جام ملت های اروپا، آنچنانیکه انتظار می رود ندرخشیده است.

رونالدو به عنوان کپتان تیم پرتگال، در رقابت سرنوشت ساز با اتریش ضربۀ پنالتی را نتوانست وارد دروازه کند.

سنتوس، هم تیمی رونالدو در رسانه ها گفت "کرستیانو پس از گول نکردن پنالتی در برابر اتریش، تمام شب نخوابید."

کرستیانو رونالدو ستارۀ تیم پرتگال و ریال مادرید
کرستیانو رونالدو ستارۀ تیم پرتگال و ریال مادرید

اما حضور وی به عنوان یک کپتان مسوول در رقابت نهایی گروهی با تیم هنگری، نه تنها دو گول را به ثمر رسانید بلکه نقش عمدۀ در تساوی 3-3 با آن تیم داشت و همین نتیجه باعث شد پرتگال به دور حذفی جام راه یابد.

در دور حذفی جام ملت های اروپا، رقابت های زیادی تماشایی خواهد بود؛ رویارویی اسپانیا و ایتالیا به خاطر دیدنی است که ایتالیا ۴-۰ در مسابقۀ قهرمانی جام ۲۰۱۲ ملت های اروپا به اسپانیا باخته بود و شاید این رقابت فرصت خوبی برای تلافی آن شکست سهمگین باشد.

پرتگال – کروشیا، به باور مبصرین یکی از آزمون های دیگری برای مربی پرتگال و به ویژه کرستیانو رونالدو خواهد بود تا خود را به عنوان بهترین بازیکن اروپا و جهان ثابت سازد.

پرتگال تنها تیم اروپایی است که باوجود داشتن ستاره های مشهور تاحال نتوانسته به هیچ لقب جهانی دست یابد.

آلمان، فرصت خوبی خواهد داشت تا با شکست سلواکیا به دور نیمه نهایی این جام راه یابد اما سلواکی ها هم تیم ضعیفی نیست و با توجه به جنگنده بودن آن تیم، آلمانی ها نباید آنان را دست کم بگیرند.

انگلستان از جمله تیم های دیگریست که هیچگاهی به لقب قهرمانی این جام دست نیافته و پیروزی آن تیم در برابر آیسلند فرصت خوبی برای راهیابی به دور نیمه نهایی خواهد بود.

تیم فوتبال آیسلند در دور گروهی عالی درخشید و رقابت اخیر آن تیم با پیروزی 2-1 در برابر اتریش سبب شد به دور حذفی راه یابد.

این رقابت های روز شنبه ۲۵ جون آغاز و تا دوشنبه ۲۷ جون ادامه خواهد داشت. در دو روز نخست سه رقابت و روز اخیر دو رقابت برگزار خواهد شد که در آن تیم های ایتالیا- اسپانیا و انگلستان-آیسلند به مصاف هم خواهند رفت.

XS
SM
MD
LG