لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر ناشی از کروناویروس در چین به ۴۹۰ نفر رسید


مقام‌های چینی گفته اند که کروناویروس در آن کشور تا کنون جان ۴۹۰ نفر را گرفته و شمار مبتلایان به این ویروس در آن کشور به ۲۴ هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است.

بیرون از قلمرو چین تا کنون ۱۸۰ واقعۀ مثبت کروناویروس در ۲۵ کشور جهان به شمول ایالات متحده تثبیت شده و نیز دو نفر –یکی در هانگ کانگ و یکی هم در فلیپین – در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

مقام‌ها در چین گفته اند که بیشتر کسانیکه در اثر ابتلا به کروناویروس درگذشته اند، سالمندان و کسانی بوده اند که دیگر مشکلات صحی نیز داشته اند.

جیاو یاهوی، یک مقام کمیسیون ملی صحت چین روز سه شنبه چهارم فبروری (۱۵ دلو) به خبرنگاران گفت که بیش از ۸۰ درصد کسانیکه در اثر ابتلا به کروناویروس در گذشته اند، بیش از ۶۰ عمر داشته و ۷۵ درصد آنان مبتلا به بیماری دیگر بوده اند.

افزون بر شفاخانۀ ۱۰۰۰ بستر که به تازگی در ووهان ساخته شده است، قرار است یک شفاخانۀ ۱۵۰۰ دیگر که مخصوص مبتلایان کروناویروس است به زودی در این شهر گشایش یابد.

مقام‌های چینی گفته اند که در شهر ووهان که بیشتر مبتلایان را دارد، یک جمنازیوم، یک سالون نمایشگاه و یک مرکز فرهنگی به شفاخانه تبدیل شده و هم اکنون ۳۴۰۰ بستر برای درمان بیماران آماده است.

XS
SM
MD
LG