لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ تجارت رو به زوال سکس در تایلند  


شهر چیانگ مای تایلند که به دلیل معابد طلایی و سکوت طبیعی‌اش یکی از معروف ترین شهر‌های سیاحتی است، اکنون به دلیل قیود برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در تاریکی فرورفته است.

کاباره‌ها، کلب‌های شبانه، مراکز مالش و کار و بار جسم فروشان که میلیون‌ها دالر را به چرخهٔ اقتصادی تایلند واریز می‌کنند، مسدود شده اند.

تجارت سکس یکی از پرعاید ترین کار و بار ها در این شهر سیاحتی محسوب می‌شود.

بر اساس یک مطالعهٔ دولتی سال ۲۰۰۳، ارزش تجارت سکس تایلند به ۴.۳ میلیارد دالر در یک سال بالغ می‌شود. اما یک سیاست‌مدار تایلندی که اکنون مالک یک مرکز مالش است می‌گوید که ارزش کار و بار سکس در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۶.۴ میلیارد دالر رسیده بود. در تایلند، در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در تجارت سکس مصروف کار و بار اند.

امپاور، یکی از سازمان‌های مدافع کارگران سکس می‌گوید که اکثریت این کارگران اکنون بی‌کار اند و از پول‌های پس‌انداز خویش امرار معیشت می‌کنند.

نوپ‌چان، یکی از این کارگران که از هراس بازداشت شدن نام مکمل‌اش را ذکر نکرد، گفت که پیش از همه‌گیری کرونایروس، به سادگی ماه ۲۳۰ دالر عاید داشت، اما اکنون در این تلاش است که چگونه مصارف‌اش را کاهش دهد.

او که مسوول نفقهٔ دو برادر و مادرکلان‌اش است گفت: " همه داشته هایم را، تمامی زیورات‌ام، انگشترها و گردن‌بندهایم را به گرو گذاشته ام."

براساس معلومات یک سازمان دیگر مدافع کارگران سکس، شماری از افراد شامل در این نوع کار و بار، اکنون توان پرداخت کرایه را نداشته و در تپه‌های خارج از شهر در فضای باز و بدون هرگونه امکانات ابتدایی زندگی می‌کنند.

با آنهم شماری از این زن‌ها، خطرات ناشی از کروناویروس را پذیرفته و به کار وبار شان به گونه پنهانی ادامه می‌دهند.

کمک‌های دولتی

کار و بار سکس در تایلند به نحوی غیرقانونی است و به همین دلیل افراد شامل در این گونه تجارت، نمی‌توانند کمک‌های دولتی را نیز دریافت کنند.

حکومت تایلند برای افرادی که به دلیل همه‌گیری کرونایروس وظایف شان را از دست داده اند، ماهانه یک مقدار پول کمک می‌کند.

براساس معلومات سازمان امپاور، کارگران سکس تنها تن‌فروشی نمی‌کنند آنان در کنار این کار، نوشابه پیشکش می‌کنند، می‌رقصند و مالش می‌دهند و از این‌رو می‌توانند با پنهان کردن بخش سکس کار شان، تا یک اندازه کمک دریافت کنند.

موسسات مدافع کارگران سکس می‌گویند که شماری زیادی از این افراد، مهاجرین فاقد اسناد اند که به گونه غیرقانونی در تایلند زیست دارند و کار می‌کنند و شرایط کنونی آنان را در وضعیت بدی قرار داده است.

حکومت تایلند که اکنون برای برخی از رستوران‌ها،‌ سالون‌های اصلاح مو و تجارت های دیگر اجازه فعالیت داده اعلام کرده است که به تاریخ اول جولای قرنطین را در این کشور پایان خواهد بخشید.

با این اعلام، کارگران سکس امیدوار شده اند که زندگی‌های شان یک بار دیگر به حالت عادی برخواهد گشت.

تایلند که در حدود ۶۹.۸ میلیون جمعیت دارد، تا اکنون بیش از ۳۰۰۰ مورد ابتلا و ۵۷ مورد مرگ ناشی از کروناویروس را گزارش داده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان تا صبح جمعه ۲۹ می (نهم جوزا) بیش از پنج میلیون ۸۲۹ هزار نفر به کروناویروس مصاب شده و بیش از ۳۶۰ هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG