لینک های دسترسی

Breaking News

یازده پولیس متهم در قضیۀ فرخنده محکوم به زندان شد


محکمه ابتدائیه ناحیه سوم شهر کابل امروز در پیوند به قضیه قتل فرخنده در مورد ۱۹ پولیس متهم به غفلت وظیفه یی حکم صادر کرد.

صفی الله مجددی رئیس محکمه ابتدائیه ناحیه سوم شهر کابل ۱۱ پولیس را به یک یک سال حبس محکوم نمود و هشت تن دیگر را بری‌الزمه شناخت.

قاضی محکمه حین صدور حکم گفت "هرکس که علاقه داشته باشه از این دو طرف دعوی که عبارت از څارنوال موظف است و یا همین متهمین است حق استیناف خواهی شان محفوظ است، می توانند که در مرحله استیناف خواهی علیه فیصلۀ محکمه ابتدائیه اعتراضات قانونی خود را در میعاد قانونی تقدیم بکنند".

قاضی محکمه گفت که حق استیناف طلبی متهمان حفظ است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:22 0:00

به اساس این حکم به شمول حسیب‌الله آمر حوزه دوم امنیتی شهر کابل و یازده پولیس به اتهام غفلت در وظیفه در قضیه قتل فرخنده محکوم به یک سال زندان شدند.

در جلسه علنی امروز اعضای خانواده فرخنده حضور نداشتند.اما شمار زیادی از فعالان جامعه مدنی به شمول شماری از اعضای ولسی جرگه در این جلسه حضور یافتند

فرخنده زهرا نادری عضوی ولسی جرگه و فعال حقوق زنان در افغانستان که این قضیه را پیگیری نموده است به صدای امریکا گفت که محکمه با این قضیه برخورد سیاسی نموده است.

فرخنده زهرا نادری فیصلۀ محکمه را سیاسی خواند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:18 0:00

خانم نادری گفت " قوماندان امینۀ کابل و رئیس تحقیقات جنایی وزارت امور داخله نیز باید مورد بازپرس قرار می گرفت و ما در مورد فیصله محکمه استیناف‌خواهی می کنیم".

دو هفته پیش نیز این محکمه در پیوند به قضیه قتل فرخنده چهار تن را به شمول مجاور زیارت شاه‌دوشمشیره محکوم به اشد مجازات نمود و هشت متهم دیگر را هر یک به ۱۶ سال حبس تنفیذی محکوم کرد.

فرخنده به تاریخ ۲۸ حوت سال گذشته به اتهام سوزاندن قرآن شریف نخست از سوی شماری از مردان خشمگین لت وکوب شد و سپس جسدش از سوی این افراد به آتش کشیده شد. اما تحقیقات ثابت ساخت که فرخنده قرآن را آتش نزده بود.

XS
SM
MD
LG