لینک های دسترسی

Breaking News

ریکارد جدید کروناویروس در جهان؛ بیش از ۲۳۰ هزار ابتلا در یک روز


سازمان جهانی صحت با ثبت ریکارد تازۀ ابتلا به کروناویروس گزارش داد که روز یکشنبه ۱۲ جولای (۲۲ سرطان) ۲۳۰۳۷۰ مورد ابتلا به این ویروس در سرتاسر جهان گزارش شده بود.

بر اساس گزارش روزانۀ سازمان جهانی صحت، بیشترین آمار واقعات جدید در ایالات متحده، برازیل، هند و افریقای جنوبی ثبت شده است. ایالات متحده به تنهایی بیشتر از یک چهارم واقعات جدید را گزارش داده است.

پیش از این، ریکارد بیشترین واقعات ابتلا به کروناویروس در یک روز به تاریخ دهم جولای بود که در آن شمار مبتلایان ۲۲۸۱۰۲ مورد گزارش شده بود.

ایالات متحده با بیش از ۳.۳ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از ۱۳۵۲۰۰ مرگ ناشی از این بیماری، بیشترین میزان و ابتلا و مرگ و میر را در سطح جهان دارد.

پس از ایالات متحده، برازیل با نزدیک به یک میلیون و ۸۶۵ هزار مورد، هند با بیش از ۸۷۸ هزار و روسیه با بیش از ۷۳۲ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم قرار دارند.

در افغانستان نیز آمار رسمی، ابتلای نزدیک به ۳۵ هزار نفر و مرگ ۱۰۳۸ نفر را در اثر ابتلا به کووید۱۹ نشان می‌دهد، اما کارشناسان می‌گویند که آمار واقعی ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹ در آن کشور به مراتب بلندتر از آنچه است که تا کنون گزارش داده شده است.

کروناویروس ابتدا در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان چین شایع شد و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد. بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح دوشنبه ۱۳ جولای بیش از ۱۲.۹ میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۵۷۰ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG