لینک های دسترسی

Breaking News

سرایت کرونایروس به کمپ مسلمانان روهینگیا در بنگله دیش 


بنگله دیش از نخستین مورد مثبت کووید۱۹ در کمپ کاکس بازار مهاجرین روهینگیا خبر داد؛ کمپ که در آن در حدود یک میلیون مهاجر زیست دارد.

کتلین بیرکارو، سخنگوی سازمان جهانی صحت به فرانس پرس گفت که تیم های تحقیقات سریع این مهاجر روهینگیا و یک شهروند دیگر بنگله دیش مبتلا به بیماری کووید۱۹ در این ساحه را قرنطین کرده و تلاش دارند سایر افرادی را معاینه و قرنطین کنند که با مبتلایان در تماس بوده اند.

رییس سازمان محفاظت از کودکان در بنگله دیش با نشر یک اعلامیه گفت است که سرایت ویروس به کمپ کاکس بازار ممکن سبب مرگ هزاران نفر شود و بنگله دیش را دهه ها عقب باندازد.

کارمندان بخش صحی هشدار داده بودند که اگر کروناویروس در این کمپ مهاجرین شیوع کند، به دلیل وضعیت بد بهداشتی، به سرعت گسترش خواهد یافت.

مسلمانان روهینگیا بیش از دوسال پیش پس از آن از میانمار به بنگله دیش فرار کردند که اردوی آن کشور با راه اندازی عملیات زیر نام ضد شورش، آنان را هدف قرار داد.

بنگله دیش تا حال از ابتلای ۱۸ هزار و مرگ ۳۰۰ نفر خبر داده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه ۱۵ می (۲۶ ثور)، بیش از چهار میلیون و ۴۴۴ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۳۰۲ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG