لینک های دسترسی

Breaking News

مشعل: متخلفین به څارنوالی معرفی خواهند شد


شکرالله عاطف مشعل، رئیس بورد کرکت افغانستان
شکرالله عاطف مشعل، رئیس بورد کرکت افغانستان

برای شفافیت بهتر و تضمین اینکه شفافیت در اولویت کاری بورد کرکت افغانستان قرار دارد، تمام مسایل پنج سالۀ مالی بورد بررسی شده و افرادیکه علیه آنان اسناد دخالت در فساد ثابت گردد به څارنوالی معرفی خواهد شد.

رئیس بورد کرکت افغانستان با ذکر این مطلب می گوید "اگر دیدم و پیدا کردم و ثابت شد که کدام شخصی در فساد دست دارد؛ چه در بورد کرکت کار کند یا در گذشته کار کرده باشد، به څارنوالی معرفی خواهد شد."

شکرالله عاطف مشعل به "لیگ رادیویی" رادیو آشنا گفت با شاهپور ځدران و شفیق الله شفق جداگانه صحبت کرده و به تمامی خواست های قانونی و مشروع شان رسیدگی شده است.

آقای مشعل تاکید کرد که قرار داد آقای شفق دوباره احیا شده و معاشات آقای ځدران نیز داده خواهد شد.

وی تاکید ورزید که در تلاش ایجاد یک سیستم سالم در بورد کرکت اند تا براساس آن کار ها به پیش برود. آقای مشعل به این باور است که با سیستم ناسالم "نمی توان تنها با تغییر افراد پیشرفت و تغییر ایجاد کرد."

شکرالله عاطف مشعل گفت "باایجاد کمیتۀ گزینش مستقل، مسلکی و بی طرف و کمیتۀ دسپلین بر تمام مسایل و مشکلات ورزشکاران در عین زمان اقدام صورت خواهد گرفت."

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:32 0:00

آقای مشعل گفت "کمیتۀ گزینش در مورد انتخاب بازیکنان هم از لحاظ مسلکی و منطقی به مردم پاسخگو خواهد بود."

رئیس جدید بورد کرکت افغانستان تاکید کرد که برای ایجاد یک "سیستم سالم در بورد" کار می کند و به همین دلیل به زودی ستراتیژی سه سالۀ بورد کرکت را که با عملی شدن آن افغانستان عضویت دایمی شورای بین المللی کرکت افغانستان را به دست خواهد آورد تهیه و پیشکش خواهد شد.

پیش از تقرر آقای مشعل، به خاطر شکایات برخی از ملی پوشان کرکت افغانستان رئیس پیشین بورد کرکت از وظیفه سبکدوش گردید.

نسیم دانش در برابر ادعا های آقای ځدران گفته بود که شواهدی در دست دارد و به همین دلیل "شاهپور زدران در تیم ملی شامل نمی گردد."

عاطف مشعل می گوید "تاکنون سند رسمی در مورد دریافت نکرده و اگر کسی اسناد و شواهدی در دست دارد برای ما پیشکش کند وگرنه حرف های هوایی و میان خالی را نخواهم پذیرفت."

افغانستان تاکنون عضویت دایمی شورای بین المللی کرکت را به دست نیآورده و برای کسب عضویت دایمی، هر کشور باید یک سلسله معیارات را پوره کند.

این معیارات شامل میدان های معیاری به سطح بین المللی، داشتن اکادمی های معیاری و مسلکی و داشتن تیم ملی بانوان کرکت است.

آقای مشعل گفت که برای معیاری شدن میدان های کرکت تا از امکانات تخنیکی و پچ معیاری بین المللی برخوردار گردد؛ طی همان ستراتیژی سه ساله تلاش خواهیم کرد تا در ۲۰۱۹ به این سطح برسیم.

اما تصریح کرد که در شرایط "کنونی و در آیندۀ نزدیک" افغانستان برای داشتن تیم ملی دختران آماده نیست و این امکان از هر لحاظ مقدور نمی باشد.

اما رئیس بورد کرکت افغانستان یکبار دیگر تاکید کرد که با گذشت زمان و با درنظر داشت مسایل فرهنگی و اجتماعی "به زودی در شکل دهی تیم ملی کرکت بانوان افغانستان نیز اقدام خواهد شد."

please wait

No media source currently available

0:00 0:12:08 0:00

XS
SM
MD
LG