لینک های دسترسی

Breaking News

شکست سهمگین زمبابوی در برابر افغانستان


این پیروزی سومین شکست زمبابوی در برابر افغانستان است
این پیروزی سومین شکست زمبابوی در برابر افغانستان است

تیم ملی کرکت افغانستان، یکبار دیگر کشور عضو دایمی شورای بین المللی کرکت را با یک تفاوت قابل ملاحظه یی شکست داد.

ملی پوشان افغانستان در پنجمین و آخرین رقابت یک روزه، تیم زمبابوی را با تفاوت ۱۰۶ دوش شکست داد و جام پیروزی این رقابت ها را به خانه آورد.

تیم افغانستان پس از بردن شیر و خط نخست به میدان رفت و با از دست دادن ۹ بازیکن در پنجاه اوور هدف ۲۵۴ دوش را به تیم ملی زمبابوی تعیین کرد.

اما ریزش باران مانع آغاز بیتنگ تیم ملی زمبابوی شد و همه به این باور رسیدند که شاید رقابت آغاز نشود و افغانستان این تورنمنت پنج مسابقه یی را با همان نتیجۀ ۲-۲ به پایان برساند.

اما گویی بخت جانب ملی پوشان افغان بود و با توقف باران و آماده ساختن میدان و پچ، قرار شد زمبابوی در ۲۲ اوور هدف ۱۶۱ دوش را پوره کند.

خط بالنگ افغانستان اینبار بهتر از چند رقابت گذشته درخشید و تمام تیم زمبابوی را در ۱۳.۵ اوور، با تنها کسب ۵۴ دوش از میدان خارج کرد.

در میان بالران افغانستان، امیر حمزه و محمد نبی هر یک سه بازیکن زمبابوی را از میدان خارج ساختند، راشد خان ۲ بازیکن حالانکه دولت زدران و گلبدین نایب به کسب یک یک وکت موفق شدند.

خط بیتنگ افغانستان برخلاف دو رقابت اخیر این تیم با زمبابوی، که با شکست مواجه شدند، کارکردگی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

رحمت شاه با کسب ۵۰ دوش، محمد نبی عیسی خیل با گرفتن ۴۸ دوش و نور علی زدران با کسب ۴۶ دوش نقش عمده یی را در تعیین هدف نسبتاْ دشوار به زمبابوی بازی کردند.

این پیروزی، سومین شکست زمبابوی به عنوان یک تیم عضو دایمی شورای بین المللی کرکت در برابر افغانستان که یک تیم دسته دوم آن شورا است، می باشد.

کپتان تیم ملی زمبابوی طی مصاحبه یی از کارکردګی تیم ملی کرکت افغانستان ستایش کرد و ګفت که خط بیتنګ افغانستان امروز بهتر از روز های ګذشته بازی کرد.

افغانستان در آغاز این تورنمنت پنج مسابقه یی، دو رقابت نخست را برنده شد اما در رقابت های سوم و چهارم به زمبابوی باخت.

اصغرستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان از کارکردگی اعضای تیمش ستایش کرد و خطاب به مردم افغانستان گفت "ممکن از دو شکست پی در پی مردم کشورم مایوس و غمگین بوده باشند. ما نیز نگران و غمگین بودیم اما به کمک دعاهای شما به سومین پیروزی مان دست یافتیم."

رقابت پنجم و پیروزی در آن به خاطری از اهمیت زیادی برخوردار بود که از یک جانب افغانستان با این پیروزی جام را از آن خود کرد و دیګر اینکه جایګاه دهم را در فهرست رده بندی تیم های کرکت حفظ کرد.

رحمت شاه زرمتی، بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان به خاطر کارکردگی شایسته اش در جریان رقابت پنجم ضمن کسب لقب "بهترین بازیکن رقابت" به عنوان بهترین "بازیکن این تورنمنت" نیز شناخته شد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییۀ افغانستان نیز با پیام تبریکی، پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان را به اعضای تیم، بورد کرکت و مردم افغانستان تبریک گفت.

XS
SM
MD
LG