لینک های دسترسی

Breaking News

رونالدو برگ برندۀ ریال در نخستین رقابت نیمه نهایی قهرمانان اروپا


رونالدوی ۳۲ ساله که در دو بازی پیهم لیگ قهرمانان اروپا شش گول به ثمر رساند.
رونالدوی ۳۲ ساله که در دو بازی پیهم لیگ قهرمانان اروپا شش گول به ثمر رساند.

ریال مادرید در نخستین رقابت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، توانست ۳-۰ اتلاتیکو مادرید، رقیب اسپانیایی خود را شکست دهد.

گول ها در دقایق ۱۰، ۷۶ و ۸۶ رقابت توسط کرستیانو رونالدو، مهاجم پرتگالی ریال مادرید وارد دروازه شد.

رونالدو با به ثمر رساندن سه گول در این رقابت توانست در دو بازی پی در پی سه گوله شود.

این مهاجم زهرناک پرتگالی در دور یک بر هشت نیز توانسته بود دروازۀ بایرن مونیخ آلمان را سه بار بگشاید.

رونالدو با سه گول که در این رقابت نیمه نهایی به ثمر رساند، لقب بیشترین گول زن را در تاریخ باشگاه ریال مادرید در جام قهرمانان اروپا از آن خود کرد.

رونالدو در ۱۱ بازی توانسته ۱۰ گول به ثمر برساند و با سه گول امشب تعداد گول های زدۀ وی برای ریال در لیگ قهرمانان اروپا، به ۱۰۳ گول رسید.

رقابت نیمه نهایی

اتلاتیکو مادرید و ریال مادرید، دو تیم لیگ برتر اسپانیا اند که از رقبای سرسخت همدیگر به شمار می روند.

سال گذشته این دو تیم در دور نهایی جام قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته بودند که ریال در ضربات پنالتی توانست ۵-۳ اتلاتیکو را شکست دهد.

رقابت امشب نیمه نهایی میان این دو تیم بیشتر یک بازی اسپانیایی بود اما اتلاتیکو مادرید نتوانست معیار بازی همیشگی خود را به نمایش گذارد.

ریال مادرید در کل یک بازی تهاجمی را در پیش گرفته بود به همین دلیل در نیمۀ نخست ۶۱ درصد کنترول توپ را در دست داشت.

مفسرین فوتبال در جریان این رقابت و پس از آن تبصره کرده گفتند که در این پیروزی نمی توان "مغز تهاجمی و فرصت جو" زین الدین زیدان مربی استورۀ فرانسه یی ریال مادرید را نادیده گرفت.

زیدان سال گذشته سمت مربیگری تیم ریال را که خود سال ها در آن به حیث یک بازیکن حضور یافته بود، به عهده گرفت که اگر بتواند در دور نهایی این جام راه یابد، دومین حضور ریال در رقابت نهایی به مربیگری زین الدین زیدان در دو سال پیهم خواهد بود.

دییگو سیمیونی و زین الدین زیدان، مربیان تیم های اتلاتیکو مادرید و ریال مادرید
دییگو سیمیونی و زین الدین زیدان، مربیان تیم های اتلاتیکو مادرید و ریال مادرید

دییگو سیمیون، مربی تیم اتلاتیکو مادرید قبل از این رقابت گفته بود که تصمیم دارد در اتلاتیکو بماند. اما پس از شکست سهمگین در برابر ریال، آنهم در یک رقابت که مفسرین آن را "بازی یک جانبۀ ریال مادرید" خوانده اند، اگر این مربی ارژنتاینی بخواهد از اتلاتیکو مادرید کنار برود، انتر میلان ایتالیا آماده است او را به قیمت هنگفتی استخدام کند.

حملات ریال در مقایسه با اتلاتیکو بیشتر بود و تنها یکبار دروازه بان ریال در نیمۀ نخست تحت آزمون قرار گرفت که آنهم مهاجم اتلاتیکو نتوانست توپ یک یک را از سد دروازه بان بیرون کند.

اما ریالی ها در دقایق ۶، ۱۶، ۲۵، ۳۲ و چندین بار نیمۀ دوم، توانمندی دروازه بان تیم اتلاتیکو مادریک را به آزمایش گرفتند که به گفتۀ یک مبصر تلویزیون ورزشی "به مراتب بهتر از بازیکنان تیمش بازی کرد."

رقابت بعدی این دو تیم هفتۀ آینده به تاریخ ۱۰ می برگزار خواهد شد و اینبار ریال مادرید با ۳ گول برتر به مصاف اتلاتیکو می رود.

اتلاتیکو مادرید برای اینکه بتواند به دور نهایی جام قهرمانان اروپا راه یابد در لیگ دوم باید کم از کم ۴-۰ ریال را ببرد. کار دشواری می نماید اما به باور تحلیلگران فوتبال هیچ اتفاقی در میدان سبز دور از امکان نیست.

در دومین رقابت نیمه نهایی قهرمانان اروپا، تیم های موناکو فرانسه و یوونتوس ایتالیا روز چهارشنبه ۳ می به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG