لینک های دسترسی

Breaking News

زرڅانگه، آوازخوان معروف پشتو زبان، مورد حمله قرار گرفت


زرڅانګه در ناحیۀ دست و صورت زخم برداشته است
زرڅانګه در ناحیۀ دست و صورت زخم برداشته است

زرڅانگه، آوازخوان مشهور موسیقی پشتو، دیروز در راه خانه اش در ساحۀ اضاخیل منطقۀ نوشار، نزدیک پشاور، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شده است. در این حمله، شماری از اعضای دیگر خانوادۀ زرڅانگه نیز زخم برداشته اند.

بابو، پسر زرڅانگه، به سرویس دیوۀ صدای امریکا گفته است که مادر و خانواده اش برای گذشتاندن موسم گرمی، به درۀ سوات رفته بودند و به روز شنبه، حین برگشت به منزل شان، مورد هجوم افراد متعددی قرار گرفتند. او افزود که زرڅانگه در ناحیۀ دست و صورت زخم برداشته، اکنون در شفاخانه بستری بوده، ولی وضع صحی اش قناعت بخش است.

بابو افزوده است که در این رویداد، افزون بر زرڅانگه، دو پسر، یک عروس، و دو نواسه اش نیز زخمی شده اند. گفته میشود که مهاجمان با استفاده از تبرچه ها، میله های آهنین، و چوب زرڅانگه و اعضای خانواده او را مورد ضرب و شتم بی رحمانه قرار دادند.

پنج عضو خانوادۀ زرڅانگه نیز زخمی شده اند
پنج عضو خانوادۀ زرڅانگه نیز زخمی شده اند

​پولیس محل، پنج نفر را در ارتباط با قضیه بازداشت کرده و میگوید که انگیزۀ این حمله، داد و ستد پولی بوده و گویا فرزندان زرڅانگه از افراد مهاجم، پول را به سود گرفته بودند و باز نمیستاندند. اما پسر زرڅانگه این ادعای پولیس را رد میکند و میگوید خانواده اش پولی را از مهاجمان نگرفته بود، بلکه مقصر در قضیۀ پول، کس دیگری بوده است.

زرڅانگه، با داشتن صدای منحصر به فرد اش، یک چهرۀ شناخته شده در موسیقی فولکلور پشتو در افغانستان و پاکستان بوده که به خاطر خدمات هنری اش، جوایز معتبری را نیز بدست آورده است. اما با وجود چنین شهرت، این هنرمند کوچی، زندگی پرمشقتی داشته و در یک کلبۀ بدون سقف، در فقر به سر میبرد.

XS
SM
MD
LG