لینک های دسترسی

Breaking News

کننگهم: هیچکس حکومت طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت


جیمز کننگهم سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان می گوید تا زمانیکه طالبان پناه گاهی امن در پاکستان داشته باشند به پروسه صلح نخواهد پیوست.

آقای کننگهم در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون آشنا صدای امریکا بر مشروعیت حکومت افغانستان تاکید ورزید و گفت هیچکس طالبان را به منحیث یک حکوت مشروع در افغانستان به رسمیت نخواهد شناخت.

سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان در اشاره به استراتیژی رئیس جمهور ترمپ گفت که این استراتیژی که مدت کوتاهی از آن سپری شده است می تواند مسیر به سمت پیروزی را مشخص سازد که ان ختم جنگ از طریق راه حل دیپلوماسی است.

در حالیکه آقای کننگهم طالبان را به مذاکرات صلح ترغیب نمود، طالبان در پیام عیدی خود بار دیگر خواهان مذاکره با ایالات متحده گردید نه حکومت أفغانستان.

آقای کننگهم در پاسخ به اینکه آیا لازم می داند که ایالات متحده با طالبان صحبت کند گفت " من شخصا فکر میکنم که ما باید با انها صحبت کنیم، ما نقش واضحی را در افغانستان ایفا میکنیم، ما باید به طالبان واضح بسازیم که ان نقش و بینش ما برای آینده چیست ولی نه به سطحی که ما در عوض حکومت أفغانستان اینکار را بکنیم."

مصاحبه با جیمز کنینگهم، سفیر پیشین امریکا در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:00 0:00

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG