لینک های دسترسی

Breaking News

کننگهم: پالیسی غنی در مقابل پاکستان مطلوب است


جیمز کننگهم، سفیر پیشین ایالات متحده در کابل در مصاحبۀ اختصاصی با رادیو آشنا ابعاد گفتگو های صلح با طالبان، پالیسی رئیس جمهور غنی در مقابل پاکستان و سیاست اسلام آباد در قبال افغانستان را به بحث گرفت.

آقای کننگهم گفت که بدون شک مرگ ملا عمر سردرگمی و چند گانگی را درمیان رهبری طالبان ایجاد کرده است. اما تاثیرات آن تا هنوز به خوبی روشن نشده است.

او همچنان افزود که پالیسی های محمد اشرف غنی در قبال پاکستان خام و غلط نبوده بلکه او این پالیسی را به دقت انتخاب کرده و یک انتخاب ستراتیژیک بوده است. او از یک طرف به حمایتش از نیروهای امنیت کشورش ادامه داده و احساس مسؤولیت کرده و از جانب دیگر به خوبی وظیقه اش را بحیث قوماندان اعلی ادا کرده است.

آقای کننگهم گفت که این پالیسی آقای غنی یک "پالیسی مطلوب" است.

سفیر پیشین ایالات متحده در کابل گفت که طوریکه دیده می شود پاکستان در گفتگو های صلح نقش مثبتی را بازی کرده است، به ویژه در قسمت نخستین روند مذاکرات که آنها آنرا تنظیم کرده بودند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:27 0:00
لینک دانلود
  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG