لینک های دسترسی

Breaking News

دانش: برخی‌ سیاسیون به طرفداری از طالبان برخواسته‌اند


محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت است که در رابطه به روند صلح "وحدت کافی" در میان سیاستمداران افغان وجود ندارد و با گذشت هرروز به این "اختلاف‌ها و کشمکش‌ها دامن زده می‌شود".

آقای دانش روز جمعه ۲۷دسمبر (شش جدی) در محفل هشتمین سالگرد کشته شدن عبدالمطلب بیگ، یکی از فرماندهان پیشین جهادی، خواستار انسجام و متحد شدن سیاسیون افغان در رابطه به صلح شد.

او گفت که بعضی از چهره‌های سیاسی به "طرفداری ضمنی از طالبان برخواسته اند و دولت را نامشروع می‌خوانند". اما آقای دانش در این رابطه معلومات بیشتر ارایه نکرد.

با آنهم او افزود: "از همه رهبران سیاسی کشور دوستانه تقاضا دارم که بیایید از رقابت‌های منفی و گاهی منفعت طلبی‌های شخصی دست برداریم".

از جانب دیگر، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان در این محفل گفت بر استفاده از فرصت‌ها برای گفتگوها برای تحقق صلح تاکید کرد.

آقای عبدالله طالبان را مخاطب قرار داده گفت:" اگر گفتنی دارند، اگر نظری دارند، اگر آرزوی زندگی در صلح با مردم افغانستان دارند، این چیزیست که مردم افغانستان هم آن را می‌خواهد و راه برای این وجود دارد، راهش گفتگو است با نمایندگان مردم افغانستان".

او افزود که طالبان می‌توانند که نظر و گفتنی‌های شان را طریق گفتگو بیان کنند.

طالبان همواره تاکید کرده اند که پس از توافق با ایالات متحده با افغان‌ها وارد مذاکره خواهند شد.

XS
SM
MD
LG