لینک های دسترسی

Breaking News

خرما، غذایی مقوی، لذیذ و صحی برای روزه داران


طی ماه رمضان، مسلمانان در سراسر جهان روزۀ شان را با خوردن خرما افطار می کنند و آن را پیروی از سنت پیامبر اسلام می دانند. اما خرما بیشتر از این که یک میوۀ لذیذ و شیرین است و فایدۀ صحی متعددی دارد.

باشنده گان عربستان سعودی در ماه رمضان، خرما ذخیره می کنند.

محمود زهره که در یکی از بازارهای شهر جده مصروف خریداری است می گوید که خرما یک بخش مهمی از رژیم غذایی و فرهنگ مردم را در جهان عرب تشکیل می دهد.

زهره می گوید که خرما یک ارزش تاریخی و غذایی در جزیرۀ عرب دارد. خرما مواد طبیعی را تهیه می کند که وجود ما به آن نیاز دارد.

قدرت الله محمد، متصدی یکی از فابریکه های پروسس خرما در جده، گفت که در جریان ماه رمضان ۵۰۰ هزار تُن میوه در سراسر آن کشور به فروش می رسد.

به طبق آمار، عربستان سعودی بیش از ۵۰۰ هزار تن خرما را در ماه رمضان به مصرف می رساند. فروشات خرما به گونۀ ویژه در جده از ۵۰ میلیون ریال می گذرد.

خرما منبع بلند شکر طبیعی بوده و سریع الهضم و افطار روزه با آن یک امر معروف است. خوردن خرما پیش از غذای افطاری، سطح انرژی فوری را در وجود بلند می برد.

تمارات عجیب، متخصص تغذیه، می گوید که خرما حاوی ویتامین ها و موادمعدنی است و می تواند به زودی نیازمندی های غذایی بدن را تکمیل سازد. او می گوید که خرما برای قلب نیز سودمند است.

عجیب می گوید که پس از روز طولانی روزه، وجود انسان انرژی خود را از دست می دهد. افطار با خرما می تواند ویتامین های مهم ای، ایی، کی، و بی را تهیه کند. خرما دارای موادمعدنی متعدد مانند، مگنزیم، فاسفورس و پوتاشیم است.

این متخصص تغذیه افزود که فاسفورس و پوتاشیم، در کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

آقای عجیب که در شفاخانۀ الظاهر شهر جده کار می کند، می گوید که بیماران مصاب به مرض شکر باید در خوردن خرما در هنگام افطاری محتاط باشند.
  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG