لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن هفت نفر در اثر انفجار ماین در بلخ


در میان کشته شدگان فرمانده پولیس ولسوالی دولت آباد نیز شامل است
در میان کشته شدگان فرمانده پولیس ولسوالی دولت آباد نیز شامل است

فرمانده پولیس ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ صبح امروز همراه با شش تن دیگر در یک انفجار ماین کنار جاده کشته شدند.

مسئولین محلی در ولایت بلخ میگویند که صبح امروز حیات الله روغ فرمانده پولیس ولسوالی دولت آباد این ولایت هنگام گشت زنی در مرکز این ولسوالی قربانی ماین کنار جاده گردید.

منیر احمد فرهاد سخنگوی ولایت بلخ با تائید این رویداد میگوید که دراین رویداد فرمانده ولسوالی دولت آباد کشته شده و چهار تن از محافظانش زخم برداشته اند.

در همین حال عبدالرزاق قادری امر امنیت پولیس بلخ می گوید که زخمیان این رویداد به شفاخانه مزارشریف انتقال یافته است.

براساس معلومات یک منبع در شفاخانه حوزه ای ابوعلی سینا بلخی در مزارشریف تا هنوز هفت جسد و چهار زخمی به این درمانگاه انتقال یافته است.

با این حال طالبان با ارسال پیام به رسانه ها،مسئولیت کشته شدن فرمانده پولیس دولت آباد با شش همکارش را به عهده گرفته اند.

کشته شدن ۹ سرباز اردوی ملی درجوزجان

درهمین حال خبر های رسیده از ولایت جوزجان حاکی از آن است که دراثر سازش یکی از سربازان اردوی ملی در ولسوالی قوش تپه این ولایت ۹ سرباز اردوی ملی از سوی طالبان تیر باران گردیده اند.

فقیر محمد جوزجان فرمانده پولیس جوزجان به صدای امریکا گفت که طالبان صبح امروز بعداز سازش با یک سرباز اردوی ملی، بم دستی رل بداخل پوسته این سربازان پرتاب کردند که درنتیجه آن سه تن از سربازان کشته شدند و بعدآ آنها شش سرباز دیگر را تیر باران کردند.

ازسوی هم طالبان در پیوند به این رویداد گفته اند که پوسته بازار قوش تپه را تصرف ۱۰ سرباز اردوی ملی را نیز کشته اند و ۱۴ میل جنگ افزار را به غنیمت گرفته اند.

با این حال مسئولین محلی در سرپل درشمال افغانستان گفته اند که طالبان دو باشنده این ولایت را که روز شنبه از مسیر شاهراه جوزجان-سرپل ربوده بودند از بین برده اند.

اصف جبارخیل فرمانده پولیس سرپل گفته است که بعداز گروگان گیری این دو باشنده توسط طالبان، با پادرمیانی بزرگان محلی طالبان دو پسر خورد سال را که با این مردان یکجا بود، آزاد و پدرانش را به قتل رسانیده اند.

اما طالبان دراین باره ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG