لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات گسترده در شهر واشنگتن


به دنبال تظاهرات در سراسر ایالات متحده در اعتراض به مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوست در توقیف پولیس، شهر واشنگتن دی سی دیروز شنبه ششم جون (۱۷ جوزا) شاهد گسترده ترین تظاهرات از آغاز اعتراضات به اینسو بود.

پولیس در شهر واشنگتن گفته است که در حدود ۲۰۰ هزار نفر در این شهر به گونه مسالمت آمیز به اعتراض پرداختند.

سازمان "زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد" در تلاش بود تا میلیون‌ها نفر را به واشنگتن بکشاند.

براساس گزارش‌ها، هزاران نفر در مقابل قصر سفید گرد‌هم آمده خواستار تامین عدالت در برابر نژاد پرستی شدند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در یک تویت نوشت: "برخلاف پیش‌بینی‌ها شمار کمتر از مردم در تظاهرات واشنگتن اشتراک کرده بودند."

این در حالی است که روز جمعه، شاروال واشنگتن دستور داد روی یکی از جاده های این شهر که به قصر سفید منتهی می‌شود شعار "زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد" نوشته شود و این جاده نیز به همین نام مسما شود.

موریل باوزر همچنان در یک نامه‌ای از دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده خواست تا از تصمیم اش مبنی بر استفاده از نیروهای نظامی در واشنگتن صرف نظر کند.

وزارت دفاع امریکا نیز گفته است که به نظامیان امریکایی که به واشنگتن اعزام شده بودند، دستور داده است تا به پایگاه‌های شان برگردند.

مردم در تظاهرات سراسری در ایالات متحده که از ۱۱ روز به اینسو جریان دارد، خواهان عدالت و اصلاحات شده اند. اعتراضات گسترده در سراسر جهان و شهر های بزرگ مانند لندن، پاریس و سدنی نیز راه اندازی شده است.

جورج فلوید، به تاریخ ۲۵ ماه می زمانی جان باخت که یک افسر پولیس سفید پوست برای بیش از هشت دقیقه روی گردن اش زانو زده بود.

ویدیوهای نشر شده، جورج ۴۶ ساله را نشان می‌دهد که به کرات به افسر پولیس می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد.

زانو زدن روی گردن یکی از تخنیک‌های است که پولیس در جریان توقیف افراد آنرا به کار می‌برد، اما رهبران مینیاپولس، جاییکه فلوید جان باخت، روی ممنوعیت استفاده از این تخنیک توافق کرده اند و خواستار گزارش فوری استفاده از آن شده اند.

این یکی از چندین حادثه جان باختن سیاه‌پوستان در جریان توقیف از سوی افسران سفید پوست است.

XS
SM
MD
LG