لینک های دسترسی

Breaking News

دادخواهی بازماندگان نوعروسی که در گلوله باری محافظان محقق کشته شد


جمیله حیدری
جمیله حیدری

سید علی آقا حیدری که دوشب پیش، تازه عروسش را در نتیجۀ تیراندازی محافظان محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه از دست داده است، به رادیو آشنا گفت که روز گذشته از سوی افراد ناشناس تهدید شده است. او گفت که خواستار تأمین عدالت و واضح شدن دلیل گلوله ‌باری است.

در همین حال دفتر مطبوعاتی محمد محقق می‌گوید از سوی کاروان موتر حامل عروس و داماد به سوی آنان و پوستۀ امنیتی شلیک شده است.

حوالی ساعت یک پس از نیمه شب یکشنبه، در غرب کابل، کاروان موترهای جمیله و سید علی آقا حیدری، جفتی که پس از پایان مراسم عروسی شان می‌خواستند به خانۀ مشترک شان بروند و زندگی جدید را آغاز کنند، زمانی که از مقابل منزل محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه می‌گذشتند، هدف گلوله باری قرار گرفتند.

سید علی آقا حیدری، در صحبت با رادیو آشنا گفت جمیله تازه عروس اش که داکتر نسائی ولادی بود، همراه با یکی از نزدیکانش به اثر اصابت گلوله کشته شده و به شمول خودش چهار عضو دیگر خانوادۀ شان زخمی شدند.

سید علی در مورد چگونگی این حادثه مرگبار گفت زمانی که جلو منزل استاد محقق رسیدند، به خاطر موجودیت موانع سرعت موترهای خود را آهسته ساختند اما محافظین منزل آقای محقق به جانب آن ها فیر کردند.

آقای حیدری گفت بعد از آن که چند مرمی به خانمش اصابت کرد او از موتر پائین شده و از محافظین معاون دوم ریاست اجرائیه خواست که تیراندازی نکنند، اما او میگوید که هم خودش و هم چند تن از اقاربش مورد لت و کوب محافظین قرار گرفت.

سید علی، گفت او و خانواده ا‌ش هیچگاه با کسی خصومت و یا مشکلی نداشته اند."زوردار استند، می‌زنند دیگر، آنها را کسی چیزی گفته نمی‌تواند که تو چرا زدی؟ خواست ما اینست کسانی که سرما فیر کرده باید به پنجه قانون سپرده شود."

سید علی گفت که روز گذشته افراد ناشناس او را تهدید کرده هشدار دادند که در مورد هویت مهاجمان به کسی، چیزی نگوید.

به گفته اعضای خانواده حیدری، وضعیت صحی اقارب شان که زخمی شده اند بهتر است، اما وضعیت پدرشان چندان خوب نیست.

به گفته سید علی تا اکنون محمد محقق، مستقیماً با خانواده او در تماس نشده است، اما در خبرنامه‌ای که از جانب معاون دوم ریاست اجرائیه به رسانه‌ها فرستاده شده، به خانوادۀ این نوعروس و اقارب آنان، تسلیت گفته شده است.

در این خبرنامه، ادعا شده است که در کاروان حامل عروس و داماد، افراد مسلح غیر مسؤول موجود بودند که به سوی پوستۀ امنیتی نیز شلیک کرده اند.

در خبرنامه، گفته شده است که این قضیه نیاز به بررسی همه جانبه دارد.

وزارت داخله أفغانستان این قضیه را به څارنوالی محول کرده است.

بصیر مجاهد، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، در صحبت با رادیو آشنا گفت که در ارتباط به این رویداد دو نفر از محافظین امنیتی منزل معاون دوم ریاست اجرائیه، همراه با دومیل کلاشینکوف و دو نفر دیگر از جمع کاروان عروس و داماد با یک میل تفنگچه گرفتار و تحت نظارت قرار گرفتند.

XS
SM
MD
LG