لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس سنا بسته مالی ۱.۹ تریلیون دالری بایدن را تصویب کرد


مجلس سنا ایالات متحده پس از تغییرات در لایحهٔ بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دالری امروز آنرا با تفاوت یک رای تصویب کرد.

سناتوران امریکایی امروز در جریان رایگیری بسته کمک مالی جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده را با ۵۰ در مقابل ۴۹ رای تصویب کرد.

چک شومر، رهبر اکثریت در مجلس سنا در خطاب به امریکایی‌ها گفت که کمک در راه است.

در جریان این رایگیری، دان سولیوان، سناتور جمهوریخواه از ایالت آلاسکا حضور نداشت و این امر سبب شد تا جمهوری‌خواهان در مقایسه با دموکرات‌ها یک رای کم بیاورند.

قرار است هفتهٔ آینده این لایحه برای کسب منظوری نهایی به مجلس نمایندگان فرستاده شود و سپس برای منظوری به قصر سفید گسیل گردد.

پیش از این مجلس نمایندگان ایالات متحده به تاریخ ۲۷ فبروری (نهم حوت) این بسته مالی جو بایدن، رییس جمهور امریکا را که برای رسیدگی به همه‌گیری کروناویروس پیشنهاد شده بود، با ۲۱۹ رای موافق و ۲۱۲ رای مخالف تصویب کرد.

با اتحاد جمهوری خواهان در مخالفت با تصویب این لایحه، دموکرات ها باید حمایت تمام اعضای حزب خود را در سنا داشته می‌بودند تا به رای ۵۰ – ۵۰ می‌رسیدند.

در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی را در اختیار دارند و دموکرات‌ها نیز در کنار دو سناتور مستقل بر ۵۰ کرسی کنترول دارند.

رهبران حزب دموکرات اواخر روز جمعه پس از ساعت‌ها مذاکره با جو مینشن، دموکرات میانه رو، بر سر پرداخت پول اضافی برای کسانیکه بیمهٔ بیکاری دریافت می‌کنند، به توافق رسیدند. آنان پول اضافی ۴۰۰ دالر در هفته را به ۳۰۰ دالر در هفته کاهش دادند و برای بیشتر افراد که بیمهٔ بیکاری دریافت می‌کنند، تخفیف مالیاتی در نظر گرفتند.

قصر سفید گفته است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا نیز از این تغییرات حمایت می‌کند.

جمهوری خواهان همچنین تلاش کردند تا رای آقای مینشن را در حمایت از پیشنهادات خویش جلب کنند که منجر به نه ساعت بحث شد، اما در نهایت دموکرات ها توانستند او را متقاعد سازند.

از این بستهٔ مالی به هر نفر که کمتر از ۸۰ هزار دالر در سال درآمد دارد، ۱۴۰۰ دالر پول نقد را در نظر گرفته و به خانواده‌ها، تجارت‌های کوچک و حکومت‌های محلی و ایالتی نیز کمک فراهم می‌کند. افزون بر آن هزینهٔ آزمایشات کروناویروس و واکسین کووید۱۹ نیز شامل این بسته‌ای مالی می‌باشد.

قرار بود افزایش حد اقل دستمزد در امریکا از ۷.۲۵ دالر در یک ساعت به ۱۵ دالر نیز در این طرح شامل باشد، اما به دلیل مخالفت مجلس سنا به گونهٔ جداگانه پیشنهاد خواهد شد.

XS
SM
MD
LG