لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم دنمارک: با اسلام نه، با تروریزم در جنگیم


دنمارک در چند روز گذشته شاهد چندین رویداد امنیتی بود
دنمارک در چند روز گذشته شاهد چندین رویداد امنیتی بود

صدراعظم دنمارک واقعات اخیر در کشورش را حملات دهشت افگنی خوانده گفت دنمارک از دموکراسی دفاع خواهد کرد.

صدراعظم دنمارک درواکنش به حملات اخیر که یکی به يک کنيسۀ یهودیان و دیگری بر یک تجمع فرهنگی در دنمارک انجام شد ، گفت که دنمارک مورد حملات دهشت افگنی قرار گرفت و کشورش از دموکراسی دفاع خواهد کرد.

بنا به گزارش ها، پولیس دنمارک اوایل صبح یکشنبه به وقت محل طی یک سلسله عمليات وسيع، فردی را در محله ای نزديک محل شلیلک های روز شنبه متواری بود، تعقیب و به ضرب گلوله کشت. بعدا تائید شد که فرد کشته شده عامل حمله های روز شنبه بوده است.

ساعاتی بعد از آن صدراعظم دنمارک طی يک کنفرانس مطبوعاتی، شلیک به یک کنیسه و حمله به يک جلسه فرهنگی دریک قهوه خانه را که با حضور کاريکاتوريست معروف سویدنی، لارس ويلکس، برای بحث در مورد آزادی بيان برگزار شده بود، اقدامی تروريستی خواند.

او گفت «دنمارک مورد حمله تروریستی قرار گرفته است. روز شنبه اينجا در کوپنهاگن به يک مجلس و مباحثه آرام و کاملاً دموکراتيک فیر صورت گرفت و يک نفر کشته شد، يک نفر هم در نزديک کنيسه يهوديان بر اثر شلیک جان خود را از دست داد.»

خانم اشميت تأکيد کرد که دنمارک به دفاع از دموکراسی ادامه می دهد و گفت «اما اين کار فقط يک پاسخ دارد و آن اينکه ما از دموکراسی دفاع می کنيم».

صدراعظم دنمارک، حمله های تروريستی اخير را نه يک جنگ مذهبی، بلکه جنگی ناشی از نقض ارزش های مبتنی بر آزادی فردی و نگرش های تاریک خوانده گفت «جنگی که در حال حاضر وجود دارد جنگ ميان مسلمان و غير مسلمان نيست، جنگ ارزش های ناشی از آزادی های فردی با ايدیالوژی های تاريک است. میخواهم به جامعۀ يهوديان دنمارک اعلام کنم که عميقاً از واقعه شب گذشته متأسف و ناراحت هستم. يهوديان، بخش مهمی از جامعه دنمارک اند و شما تنها نیستید».

به دنبال این واقعه، بنيامين نتنياهو، صدراعظم اسرائيل، بار ديگر از يهوديان اروپا خواست که در صورت تمايل به اسرائيل بروند، پیشنهادی که پس از حمله های تروریستی فرانسه نیز از جانب وی مطرح شده بود.

در عين حال يک انجمن يهودی در اروپا از اتحاديه اروپایی خواست تا نهادها و انجمن های يهوديان را از نظر امنيتی بطور همه وقت تحت نظارت قرار دهند. رئیس عمومی انجمن يهوديان اروپا رهبران اتحاديه اروپا را متهم کرد که تاکنون هيچ قدمی در جهت حفظ جان و امنيت يهوديان در مقابل موج حمله های ضد يهودی بر نداشته اند.

ایالات متحدۀ امریکا حمله در کوپنهاگن را محکوم نموده و آنرا اسفناک عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG