لینک های دسترسی

Breaking News

غنی بار دیگر خواستار آتش‌بس دایمی در افغانستان شد


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان بار دیگر از گروه طالبان خواست تا به منظور جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان و به نتیجۀ رسیدن صلح، آتش‌بس دایمی را بپذیرند.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای نگاشته است: "رییس جمهور غنی به خاطر حفاظت از هموطنان، جلوگیری از خشونت و رویدادهای تروریستی و رسیدن مذاکرات صلح به هدف مطلوب که تامین صلح باعزت و دوامدار است، یکبار دیگر بالای طالبان صدا کرد که آتش‌بس بشری، سرتاسری و دایمی را که همانا خواست مردم، حکومت افغانستان و جامعه جهانی است، بپذیرند."

این در حالی است که امروز ۱۹ سپتمبر (۲۹ سنبله) محمد آصف توخی، آمر امنیت پولیس پکتیکا در اثر انفجار ماین کنارجاده و ایوب غروال، معاون شورای ولایتی پکتیا در اثر گلوله باری افراد ناشناس کشته شدند.

گروه طالبان مسوولیت حمله بر آقای توخی را بر عهده گرفته است. اما در مورد حمله بر آقای غروال تا اکنون شخص یا گروهی ادعا مسوولیت نکرده است.

وزارت داخلهٔ افغانستان به تاریخ ۱۰ سپتمبر گفت که طالبان در جریان یک هفته بیش از ۳۶۰ حمله "تروریستی" را در نقاط مختلف افغانستان انجام داده اند که در اثر آن ۴۹ غیرنظامی کشته و ۴۹ غیر نظامی دیگر زخمی شده اند.

رییس جمهور غنی، در حالی به گروه طالبان پیشنهاد برقراری آتش‌بس داد که گفتگوهای بین‌الافغانی هفته گذشته در قطر آغاز شده است و به گفتهٔ هیات‌های مذاکراه کننده، پیشرفت‌های در این خصوص صورت گرفته است.

وزارت دفاع افغانستان هفتهٔ گذشته گفت که با وجود آغاز مذاکرات، سطح خشونت از سوی این گروه کاهش نیافته است.

XS
SM
MD
LG