لینک های دسترسی

Breaking News

مبارزه معیوبین بر ضد فلج اطفال


پاکستان بیشترین موارد پولیو را در جهان دارد
پاکستان بیشترین موارد پولیو را در جهان دارد

شماری از افرادی که خود از معیوبیت رنج می برند، ابتکار عمل را در ولایت لغمان به دست گرفته و شرایط تطبیق واکسین را در روستا های آن ولایت برای واکسناتوران فراهم میکنند.

همکاری چنین افراد با کارمندان صحی در بخش تطبیق واکسین پولیو در لغمان خیلی مفید وموثر تمام شده است.

درولایت لغمان افراد دارای معلولیت قادر به این شده اند که در مناطق کوهستانی وناامن برای کارمندان واکسین پولیو زمینه سازی کنند واکثر اوقات خود شان به اطفال واکسین پولیو تطبیق می کنند.

مقامات اداره کار امور اجتماعی شهدا و معلولین در ولایت لغمان می گویند که همه افراد دارای معلولیت در آن ولایت تعهد دارند تا کارمندان صحی و تیم های واکسین را در مناطق روستایی همکاری همه جانبه کنند تا از این طریق واکسین بالای همۀ اطفال زیر سن پنج سال در آن ولایت تطبیق شود .

سیدعبدالبصیر هاشمی، ریس این اداره، می گوید افرادیکه خود از معیبویت رنج می برند، بدون هر نوع دستمزد و یا امتیاز، به صورت دواطلبانه تیم های واکسین را در ولایت لغمان، کمک می کنند.

آقای هاشمی افزود اکثر اوقات زمانی که مشکلات امنیتی موجود می باشد، افراد دارای معیوبیت خود به جای واکسیناتوران اطفال را واکسین می کنند تا همۀ اطفال در آن ولایت از تطبیق واکسین مستفید شوند. او همچنین می گوید که سهمگیری افراد معیوب، انگیزۀ برای تشویق خانواده ها است تا اطفال شان را در برابر پولیو، واکسین کنند.

آقای هاشمی گفت "مادران و برادران در این ریاست می آیند به انها میگویم که ما باید در برابر پولیو مبارزه جدی کنیم زیرا افراد فلج با ما در اداره هستند وآنها را مثال میزنیم که ببنید اگر واکسین نه کنیم چنین میشویم."

افراد دارای معیوبیت نیز در لغمان میگویند اکثر اوقات کارمندان صحی را درولسوالیها همکار اند وبه انها به هر صورتیکه باشد زمینه سازی میکنند.

ترس از نا امنی

موجودیت ناامنی در برخی مناطق یکی از دشواری های جدی تطبیق واکسین به شمار می رود.

جلال، باشنده ولسوالی دولت شاه، در مورد نا امنی ها در برخی از مناطق چنین می گوید "اینجا کارمندان واکسین پولیو می آیند می ترسند. سپس ما با آنان را در کوچه ها همرایی می کنیم تا واکسین بالای اطفال تطبیق شود. هیچ کس با آنها کار ندارد."

شاه ولی، باشنده ولسوالی علیشنگ، می گوید اینکار را بدون کدام امتیاز انجام میدهد. به گفتۀ او خواست شان این است تا پولیو از ولایت که در زندگی می کنند، ریشه کن شود.

آقای شاه ولی گفت "ماکدام امتیاز نداریم وامتیاز نه میخواهیم، اما میخواهیم که پولیو از لغمان به شکل کامل از بین رود."

در لغمان در مبارزه با پولیو بیشتر از همه جوانان و افراد دارای معیوبیت مبارزه خوب وموثر را راه اندازی کرده اند و تا حال در همه مناطق این ولایت واکسین پولیو تطبیق شده است.

در دور کمپاین پولیو درحدود ۹میلیون طفل پایین تر از پنج سال تحت پوشش این واکسین قرار میگیرند.

از آغاز سال جاری میلادی تا حال، هفت واقعه مثبت پولیو در ولایت های فراه، هلمند، هرات و ننگرهار شناسایی شده است که چهار واقعه آن در ولایت فراه بود.

XS
SM
MD
LG