لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال دوستم نگذاشت پولیس محافظین او را توقیف کند


جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان مشکل دیگری را در راستای رسیدگی به شکایت علیه او، خلق کرده است.

جنرال دوستم به اتهام اختطاف و آزار جنسی یک رقیب سیاسی اش مواجه میباشد و طی چند هفته اخیر یک پوسته امنیتی را در یک تپه ستراتیژیک در کابل تسخیر کرده است.

بر اساس گزارش وال ستریت ژورنال، آقای دوستم مانع شد تا پولیس، محافظین او را توقیف کند. حکم جلب محافظین آقای دوستم به خاطر دست داشتن در آزار جنسی احمد ایشچی، از جانب څارنوالی صادر شده است.

این اقدام آقای دوستم تنش روز افزون بین محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان را با این جنگ سالار پیشین برجسته ساخته است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که ملیشه های وفادار به جنرال دوستم دو پسته استراتیژیک بر فراز تپه وزیر اکبر خان را تصرف کرده اند.

وال ستریت ژورنال گزارش میدهد که قبل از مواصلت ملیشیا ها به محل، یکی از پوسته های امنیتی در نزدیکی این تعمیر توسط پولیس محافظت میشد، و پوسته دوم که کوچکتر بود توسط افراد وفادار به جنرال دوستم، حفاظت میشد.

مقام های افغان می گویند حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نیروی دوستم از او حفاظت میکنند.

هفته هاست که پولیس افغانستان قادر به بازجویی از آقای دوستم در مورد اتهامات علیه او نشده اند. جنرال دوستم بار ها اتهام اختطاف و آزار جنسی علیه آقای ایشچی را رد کرده و دفتر او گفته بود که با تحقیقات حکومت همکاری خواهد کرد.

رویارویی فزاینده بین حکومت و معاون رئیس جمهور، تنش ها در کابل را دامن زده است.

وال ستریت ژورنال در اخیر گزارش خود می گوید اکثریت ازبک ها در افغانستان، تحقیقات حکومت علیه جنرال دوستم را به عنوان دست کم گرفتن این اقلیت می پندارند.

XS
SM
MD
LG