لینک های دسترسی

Breaking News

قویاش: این سند طب عدلی، ادعای ایشچی را غلط ثابت کرد


سناتور قویاش گفت که کاپی سند طب عدلی فردا به دسترس رسانه ها قرار خواهد گرفت
سناتور قویاش گفت که کاپی سند طب عدلی فردا به دسترس رسانه ها قرار خواهد گرفت

محمد عظیم قویاش، عضو مشرانو جرگه و یک فرد نزدیک به جنرال دوستم میگوید که مکتوب صادر شده از سوی ریاست طب عدلی افغانستان، وقوع "تجاوز، یا لت و کوب شدید" احمد خان ایشچی از سوی معاون اول رئیس جمهور را تکذیب میکند.

آقای قویاش که به نمایندگی حزب جنبش اسلامی با تلویزیون آشنا صدای امریکا صحبت میکرد، سندی را نشان داد که به گفتۀ او، ادعای آقای ایشچی را "یک دسیسه و یک توطیه" ثابت کرده اما "به سبب فشار ها" وزارت صحت عامه از مدت ده روز به اینسو از نشر آن امتناع ورزیده است.

وقتی از سناتور قویاش پرسیدم که فشار ها از سوی کی اعمال میگردد، او به گونۀ غیرمشخص "حلقات داخلی و حلقات خارجی" را ملامت قرار داد.

از جانب دیگر بابر ایشچی، پسر احمد ایشچی، سندی را که آقای قویاش به تلویزیون آشنا نشان داد، "تقلبی" خوانده و میگوید که مرجع این سند معلوم نیست.

در تماس تلیفونی ای که با بابر ایشچی داشتم، او گفت که پدرش جهت معاینات به سه مرجع مشخص (طب عدلی، شفاخانۀ وزیر اکبرخان، و شفاخانۀ امریکاییان در بگرام) مراجعه کرده و نتیجۀ معاینات در آنجا ها بیان میدارد که آقای ایشچی لت و کوب شده، قفس سینه اش کوبیده شده، و جراحتی هم در عقب دارد.

برای وضاحت بیشتر با دل آقا محبوبی، معاون طب عدلی، در تماس شدم، اما دوکتور محبوبی از صدور هرگونه مکتوبی در رابطه با قضیۀ ایشچی از جانب ریاست خدمات طب عدلی کاملاً اظهار بی خبری کرد.

مصاحبه ام با محمد عظیم قویاش، عضو مجلس سنا و نمایندۀ حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان را در اینجا تماشا کنید:

قویاش: وزارت صحت بنا بر فشار ها از افشای سند طب عدلی امتناع کرده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:51 0:00

XS
SM
MD
LG