لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال دوستم: طالبان نمی‌توانند امارت خود را بسازند


جنرال دوستم عملیات پاکسازی ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان را رهبری می‌کند.
جنرال دوستم عملیات پاکسازی ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان را رهبری می‌کند.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان که در رهبری جنگ را در ولایت جوزجان به دوش دارد، می‌گوید که حکومت تلاش می‌کند تا به جنگ چهل ساله پایان دهد.

به گفتۀ جنرال دوستم، حکومت افغانستان به تمامی کشورهای که در رأس جنگ علیه تروریزم قرار دارند، تأکید کرده که بر حامیان دهشت‌افگنی فشار بیاورند.

او می‌گوید "در کشورهای بسیار بزرگ بزرگ ما سفر می‌کنیم، همین طرح ماست، عربستان سعودی، ترک‌ها، امارات و کشورهای آسیای میانه، امریکا و کانادا، با همه ملاقات داشتیم، کوشش کنید که شما بالای کسانی که از طالبان و داعش حمایت می‌کنند، فشار بیاورید، مداخلۀ خود را قطع بکنند در داخل افغانستان، تا به کی این خونریزی."

از سوی دیگر جنرال دوستم خطاب به طالبان می‌گوید که شانس ندارند تا بار دیگر حکومت امارت اسلامی شان را بسازند.

آقای دوستم می‌افزاید "طالبان با هر نوع کمکی که از بیرون یا داخل می‌شوند، نمی‌توانند در افغانستان حکومت امارتی خود را بسازند."

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنان تاکید می‌کند که جنگ در افغانستان راه حل نیست و چهار جانبه افغانستان، پاکستان، چین و امریکا را نیز برای آوردن صلح در کشور امیدوارکننده می‌داند.

جنرال دوستم عملیات پاکسازی ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان را رهبری می‌کند.

دفتر معاونت اول ریاست جمهوری می‌گوید که این ولسوالی در نتیجه این عملیات پاکسازی شده است.

جنرال دوستم با ده هزار سرباز روز سه شنبه این عملیات را در ولایت جوزجان آغاز کرد و هنوز هم ادامه دارد.

خبرنامه دفتر معاونت اول ریاست جمهوری می‌افزاید که در 24 ساعت گذشته در نتیجه این عملیات 36 مخالف دولت به شمول قاری غنی از قوماندانان مشهور طالبان در ولسوالی قوش‌تپه کشته شده اند و 15 تن دیگر زخم برداشته اند.

اما طالبان با نشر خبرنامه‌ای پاکسازی ولسوالی قوش‌تپه را رد میکنند و می‌گویند که برای مقابلۀ این عملیات آماده‌گی کامل دارند.

XS
SM
MD
LG