لینک های دسترسی

Breaking News

کابل از کمکهای نظامی مسکو استقبال می کند


آقای عبدالله گفت عوامل سقوط کندز به دست طالبان ارزیابی می شود
آقای عبدالله گفت عوامل سقوط کندز به دست طالبان ارزیابی می شود

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان گفته است که از کمک و همکاری بی قید و شرط هر کشوری به شمول روسیه در مبارزه با هراس افگنی استقبال می کند.

آقای عبدالله روز یکشنبه گفت که روسیه در گذشته هم با افغانستان در امر مبارزه با دهشت افگنی همکاری نموده است.

اگر چه مقام های روسی تا هنوز در باره ارايه کمک های نظامی به افغانستان چیزی نگفته اند اما ایالات متحده امریکا در گذشته هلیکوپتر و دیگر تجهیزات روسی را برای نیروهای افغان خریده بود.

همکاری نظامی روسیه با افغانستان از مدتها موضوع بحث بوده اما در این اوآخر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهوری افغانستان، به مسکو رفت و خواستار همکاری روسیه در مبارزه با دهشت افگنی شد. به باور آگاهان، جنگ های اخیر در ولایات شمالی افغانستان نگرانی های امنیتی روسیه و کشورهای آسیای میانه را هم تشدید نموده است.

رئیس اجرائیه حکومت افغانستان همچنان از تصمیم تازه باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، مبنی باقی گذاشتن ۹۸۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان استقبال نمود.

آقای عبدالله گفت "این یک اقدام ضروی بود. قضیه این طور هم نبوده که ما در آستانه تامین صلح بودیم و آنهای که در جنگ با مردم افغانستان هستند آمدن و گفتن همه مشکلات حل است و حال اگر این نیروها در افغانستان دوام نکند ما حاضر به صلح استیم".

با آنکه واشنگتن و مسکو در شماری از مسایل منطقه ای به ویژه در سوریه اختلاف نظر دارند اما هر دو حکومت بر تجهیز و تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی افغان تاکید ورزیده اند.

XS
SM
MD
LG