لینک های دسترسی

Breaking News

تکنالوژی جدید در امریکا از بخار آب آشامیدنی تولید می‌کند


این تخته ها بخار هوا را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند.
این تخته ها بخار هوا را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند.

در حالیکه دسترسی به آب آشامیدنی پاک در بسیاری از بخش های جهان به طور فزاینده‌ دشوار می‌شود، یک شرکت امریکایی با استفاده از تکنالوژی جدید برای رفع این مشکل در ایالات متحده تلاش می‌کند.

به گفتهٔ سازمان جهانی صحت، از هر سه نفر در جهان تنها یک نفر به آب پاک آشامیدنی دسترسی دارد.

این رقم شامل بیش از دو میلیون امریکایی هم می‌شود که بدون آب آشامیدنی کافی زندگی می کنند. موسسهٔ غیرانتفاعی موسوم به "دگ دیپ" اکنون برای رفع این مشکل تلاش می‌کند.

جولی واکتر، معاون موسسهٔ دگ دیپ، می‌گوید که خانواده‌های امریکایی‌های بومی ۱۹ برابر بیشتر از خانواده‌های سفید پوست آب آشامیدنی صحی ندارند و مشکل خانواده‌های سیاه ‌پوست و لاتین تبار دو برابر بیشتر از آن است.

قبیلهٔ ناواهو، سرخ پوستان امریکایی‌ بومی، در ایالت‌های مختلف از جمله بخشی وسیعی از ایالت‌های غربی شامل یوتا، اریزونا و نیو مکسیکو زندگی می‌کنند.

چهل درصد از جمعیت این منطقه آب جاری ندارند. شرکت سورس گلوبل برای ۵۰۰ خانه پنل‌ها یا صفحات آبی را جهت جمع آوری بخار از هوا و تولید آب آشامیدنی نصب کرده است.

کودی فریزن، مدیر اجرایی این شرکت، گفت: "این پنل‌ها شبیه پنل تولید انرژی سولر اما کمی ضخیم تر است... اگر یکی از این پنل‌ها را در معرض نور آفتاب، برای ۱۵ دقیقه روی زمین بگذاریم، نیم ساعت بعد، یک گیلاس آب تولید می‌کند."

هر پنل به طور مستقل کار می‌کند. این تکنالوژی پیشرفت قابل ملاحظه در حل مشکل کمبود آب آشامیدنی به شمار می‌رود.

جری ویلیم، از قبیلهٔ ناواهو، می‌گوید که مردم قبلاً بیش از صد کیلومتر سفر می‌کردند تا از مغازه آب آشامیدنی خریداری کنند، اما اکنون با استفاده از این پنل‌ها مشکل کمبود آب آشامیدنی آنها حل شده است.

او گفت: "به جای اینکه، به والمارت بروید و بسته‌های آب معدنی را خریداری کنید، داشتن این پنل‌ها یک نعمت است."

جولی واکتر، معاون موسسهٔ دگ دیپ، می‌گوید حتا در کشورهای ثروتمند مردم با کمبود آب آشامیدنی مواجه بوده، این مشکل اکثراً نادیده گرفته می‌شود که به گفتهٔ او، قابل قبول نیست.

XS
SM
MD
LG