لینک های دسترسی

Breaking News

معتاد شدن برخی از معلمان و شاگران مکاتب در بامیان


معتاد شدن برخی از معلمان و شاگران مکاتب در بامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

ریاست معارف ولایت بامیان می‌گوید که گسترش اعتیاد به مواد مخدر دراین ولایت سبب شده است که شماری از خانواده‌ها و شاگردان مکاتب در ولسوالی ورس این ولایت معتاد به مواد مخدر شوند.

محمد ایوب امیری، سرپرست ریاست معارف ولایت بامیان به صدای امریکا گفت که در ولسوالی ورس بامیان خانواده‌های موجود اند که همه اعضای آن، به شمول کودکان، به مواد مخدر معتاد اند.

آقای امیری افزود: "برخی از خانواده ها در ولسوالی ورس بامیان به صورت دسته جمعی معتاد اند که به همین دلیل کودکان این خانواده ها نیز متأثر شده اند و کنترول این موضوع بسیار دشوار است و ریاست معارف نمی‌تواند به تنهایی به این مشکل رسیدگی نماید."

این مشکل تنها در محدودۀ خانواده ها خلاصه نمی‌شود. برخی از فعالین مدنی در بامیان حتی از اعتیاد آموزگاران و دانش آموزان مکاتب خبر می‌دهند.

سید علی پیام، فعال مدنی می‌گوید که معتاد بودن دانش آموزان و معلمان مکاتب، تاثیرات منفی بر سایر دانش آموزان داشته و دراین خصوص باید اقدامات جدی روی دست گرفته شود.

مقام‌های ریاست معارف بامیان می‌گویند که پیش از این، چهار معلم معتاد به مواد مخدر را در ولسوالی یکه ولنگ بامیان شناسایی کردند اما به دلیل مداخله برخی افراد، آنان همچنان به وظیفه شان به حیث معلم وظیفه اجرا می‌کنند.

این در حالی است که سال گذشته دو معلم معتاد در ولسوالی یکه ولنگ از وظیفه شان برکنار شدند.

ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان می‌گوید که درصورت عدم ادغام این اداره با قومانی امنیه، آنان برنامه‌های آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر را در سطح مکاتب این ولایت گسترش خواهند داد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG