لینک های دسترسی

Breaking News

زوج مسن هالندی دست به دست هم داوطلبانه خودکشی کردند


زن و شوهر هالندی که داوطلبانه به زندگی خود پایان دادند
زن و شوهر هالندی که داوطلبانه به زندگی خود پایان دادند

زن و شوهر هالندی در حالیکه فرزندان شان در کنارشان بودند، داوطلبانه به زندگی شان پایان دادند.

این، تازه ترین مورد "اوتانازی" یا مرگ داوطلبانه در هالند است که بار دیگر توجه رسانه‌ها را به این موضوع جنجالی جلب کرده است.

نیک و تریز الدرهورست در ۹۱ سالگی تصمیم گرفتند به زندگی شان پایان دهند. هیچ یک از این دو نفر به بیماری بی درمان مبتلا نبودند اما حال جسمی شان رو به وخامت می رفت.

نیک، پنج سال پیش سکته مغزی کرد و همسرش تریز دچار زوال عقل شده بود.آنان در سال ۲۰۱۲ و در سلامت کامل عقل تصمیم گرفتند که از این روش برای پایان دادن به زندگی شان استفاده کنند.

اوتانازی یا خودکشی داوطلبانه چند سالی است در هالند رواج پیدا کرده است اما پذیرفتن تقاضای فرد برای استفاده از این شیوه پروسه ای دشوار است و بسیاری از تقاضاها رد می شود.

بر اساس قوانین هالند تنها در صورتی که بیمار از "درد تحمل ناپذیر و بی درمان" رنج بکشد، درخواست او برای مرگ آرام و بدون درد پذیرفته می‌شود.

هالند نخستین کشوری بود که در سال ۲۰۰۲ میلادی اوتانازی را یا مرگ داوطلبانه و دلخواه را قانونی کرد و به داکتران اجازه داد تا درخواست افرادی را که بیماری لاعلاج دارند برای مرگ آرام و بی درد اجابت کنند.

مرگ داوطلبانه که در آن پزشک با رضایت بیمار به مرگ آرام و طبیعی او کمک می کند در کشورهای هالند، بلجیم، کولمبیا، لوکزامبورگ قانونی است. این روش در شماری از ایالت‌های ایالات متحدۀ امریکا نیز قانونی است.

دین اسلام و شمار دیگر ادیان "اوتانازی" را جایز ندانسته و تنها نوع انفعالی آن یعنی خودداری از ادامه درمان را در موارد نادر جایز می‌پندارد.

XS
SM
MD
LG