لینک های دسترسی

Breaking News

هند در حال مبدل شدن به پرجمعیت ترین کشور جهان است


براساس معلومات سازمان ملل متحد، قرار است هند در جريان سال جاری از چین سبقت جسته و به پر جمعیت ترین کشورجهان مبدل شود. این در حالی است که چین در ماه جاری از کاهش جمعیت آن کشور گزارش داد و به این حساب ممكن هند از قبل به پرجمعیت ترین کشور جهان مبدل شده باشد.

پونام موتریجا، مدیر اجرایی بنیاد جمعیت هند، گفت: "این غیر قابل انتظار نیست. ما از این که قرار بود در سال ۲۰۲۷ از چین پیشی بگیریم، آگاه بودیم. اما بخاطر افزایش سرعت کاهش نفوس در چین، این رویداد سریع تر رخ می دهد."

چین و هند هر دو دارای، حدود ۱.۴ میلیارد نفوس اند. در چین نفوس سالمندان بيشتر است، اما حدود نصف نفوس هند زیر سن ۲۵ سال است. نفوس جوان در هند منبع استعدادها و نیروی کاری را فراهم می کند که می تواند سرمایه گذاری جهانی را جلب کند.

کارشناسان می‌گویند که هند فرصت دارد تا از افزایش نفوس‌اش استفاده کند و بیشتر وابسته به این است که چگونه از نفوس جوان خود بهره بگیرد.

شهاب الدین یعقوب قریشی، کمیشنر پیشین امور انتخابات در هند، گفت: "ما بازار بزرگ از نگاه مصرف استیم و ما همچنان بزرگترین عرضه کنندهٔ نیروی بشری آموزش دیده استیم".

اما این رقم نگران کننده نیز است، چون قرار است نفوس واجد شرایط کار در هند تا پایان این دهه به یک میلیارد نفر برسد. این موضوع باعث نگرانی جوانانی در هند شده است که با نبود کار روبرو اند.

انمول جین، دانشجوی هندی، نگران است که جمعیت زیاد فرصت‌های کاری را کاهش دهد، رقابت بیشتر می گردد و پیدا کردن کار را مشکل‌تر می سازد.

اما آرین گیلا، دانشجوی دیگر، می‌گوید که نفوس جوان نمایندگی از تحرک و فرصت می‌کند.

او گفت: "مغزهای جوان مفکوره های زیاد دارند و سرمایه گذاری راه حل است. جوانانی مثل من مفکوره دارند. من سرمایه ندارم، اما اگر هند جوان مفکوره های داشته باشد، ما آمادهٔ کار استیم."

برای استفاده از ظرفیت بالقوه جوانان در هند، کارشناسان اصرار دارند که پالیسی سازان دسترسی به آموزش با کیفیت را بهبود ببخشند. اکنون تنها پنج در صد نفوس جوان مستعد کار این کشور دارای آموزش های مسلکی به سطح لسانس است.

پونام موترجا، مدیر اجرایی بنیاد جمعیت هند، گفت: " دو کاری است که باید انجام شود، یکی مسلکی کردن نسل نو، دوم، تقویت افراد با مهارت های عالی. به خاطریکه اگر آنها مهارت کسب نکنند باعث نزاع اجتماعی خواهند شد، که منجر به بیکاری، ناامیدی و نارضایتی بسیاری از جوانان می شود."

XS
SM
MD
LG