لینک های دسترسی

Breaking News

مصر خواهان مداخلۀ نظامی بین المللی در لیبیا است


مصر می گوید که گزینۀ دیگری جز حملۀ هوایی بر لیبیا وجود نداشت
مصر می گوید که گزینۀ دیگری جز حملۀ هوایی بر لیبیا وجود نداشت

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در یک مصاحبه با رادیو یوروپ ون فرانسه از شورای امنیت ملل متحد خواست تا یک فیصله نامۀ را به خاطر مداخلۀ نظامی بین المللی در لیبیا صادر کند.

آقای السیسی این توضیحات را یک روز بعد از آن اظهار نمود که حکومت مصر حملات هوایی را در شهر درنۀ کشور لیبیا بر مراکز نظامی گروه دولت اسلامی انجام داد. هدف مصر از این حملات، انتقام سربریدن ٢١ نفر از مسیحیان قبطی آن کشور بود.

رئیس جمهور مصر همچنان گفته است که با در نظر داشت تقاضای حکومت لیبیا و مردم آن کشور، گزینش دیگر به جز از حملات هوایی بر مراکز گروه داعش در لیبیا وجود نداشت.

از سوی هم مقامات نظامی مصر گفته اند که در حملات هوایی نیروهای مصر بر شهر درنه، نیروهای امنیتی آن حکومت لیبیا که به سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند، نیز سهم داشتند.

اما حکومت موازی مستقر در شهر طرابلس لیبیا امروز حملات هوایی مصر بر شهر شرقی درنه را مورد انتقاد قرار داد.

عمر الحاسی صدراعظم حکومت موازی در طرابلس که از سوی ملیشه های اسلامی حمایت می شود، حملات دیروز مصر را نقض حاکمیت لیبیا، منشور سازمان ملل متحد، و حقوق بین المللی خواند.

آقای الحاسی همچنان از سازمان ملل متحد و جامعۀ جهانی خواست تا جلو حملات هوایی بیشتر مصر را بگیرند. او اضافه کرد که شورای امنیت ملل متحد باید مسؤلیت های خود را در برابر مردم لیبیا ادا کند.

از سوی هم حسن نصرالله رهبر گروه حزب الله لبنان شدیداً سربریدن گروگانان مسحیان قبطی مصر توسط گروه دولت اسلامی را تقبیح کرد.

رهبر گروه حزب الله لبنان همچنان ادعا کرد که ادارات استخباراتی امریکا و اسرائیل از گروه دولت اسلامی حمایت می کنند و آن گروه به خاطر منافع این دو کشور کار می کند.

او مدعی است که اسرائیل یگانه کشوری است که تا کنون از تهدیدات گروه داعش متاثر نشده است و آن گروه را به حیث یک تهدید نمی پندارد.

حسن نصرالله از حکومات کشورهای منطقه نیز خواست تا مشترکاً در برابر گروه دولت اسلامی مبارزه کنند.

در یک انکشاف دیگر حکومت جاپان امروز بار دیگر تعهدش را در کمک به مبارزه علیه گروه دولت اسلامی تازه ساخت.

وزارت خارجۀ جاپان اعلام داشت که مبلغ پانزده اعشاریه پنج میلیون دالر را به کشورهای شرق میانه و افریقا، که با گروه دولت اسلامی در حال مبارزه اند، کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه جاپان امروز گفت که این کمک مالی بخاطر حمایت از مبارزات ضد دهشت افگنی، تقویت بخشیدن امنیت سرحدات کشور های ذیدخل، و بلند بردن ظرفیت تحقیقات پرداخته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG