لینک های دسترسی

Breaking News

چهاردمین روز اعتراضات فعالین مخالف حکومت مصر در قاهره


چهاردمین روز اعتراضات فعالین مخالف حکومت مصر در قاهره
چهاردمین روز اعتراضات فعالین مخالف حکومت مصر در قاهره

هزاران تن از فعالین مصری مخالف حکومت برای چهاردهمین روز، میدان تحریر قاهره را برای فشار بر ختم اقتدار ِ حسنی مبارک، رییس جمهور باوجودی تحت تصرف دارند که پیشنهادات تازۀ امتیازات سیاسی از سوی حکومت مطرح شده است.

فعالین، شبانه در میدان تحریر اقامت نموده روز دوشنبه اعتراضات شان را در فضایی آرام از سرگرفتند. آنها وعده سپردند تا زمانی که مبارک از قدرتی که تقریبا 30 سال به دست دارد، بر طرف نشود در آنجا باقی خواهند ماند.

میدان یاد شده، هفته گذشته صحنه نبردهای مرگبار بین مخالفین وموافقین آقای مبارک بود. این نقطه محوری در قیام ضد مبارک بوده است که شاهد سرازیرشدن صدها هزار نفر به جاده های شهرهای عمده از دو هفته بدین سو بوده است.

ملل متحد می گوید خشونت های مرتبط به اعتراضات در مصر بیشتر از 300 کشته برجا گذاشته است.

گروه های مصری مخالفین حکومت که به طور گسترده یی از اعتراضات تحت رهبری محصلین حمایت می کند می گوید حکومت برای قانع ساختن تقاضای اصلی شان مبنی براستعفای فوری آقای مبارک ناکام بوده است.

ایسم ال اریان، سخنگوی اخوان المسلین مصر گفت:

" فکر می کنم رییس جمهور مبارک باید از لجاجت دست بردارد، نه فقط قبل از ماه سپتمبر ... بلکه شاید تا ختم همین هفته. کشور نمی تواند تحمل این سلسله اعتراضات ملیونی بروز سه شنبه یا جمعه باشد. فکر میکنم ترک قدرت وی کوتاه تر ازاین خواهد بود.

آنها می گویند امتیازات پیشنهاد شده به آنها توسط عمرسلیمان، معاون رییس جمهور در یک جلسه بی سابقۀ روز یکشنبه کافی نیست، اما به حیث گام نخست مذاکره پنداشته می شود.

هنوز واضح نیست چه زمانی دوباره نمایندگان حکومت ومخالفین ملاقات می کنند.

XS
SM
MD
LG