لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تلفات بر غیرنظامیان در یک حمله هوایی در میدان وردک


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

شماری از باشندگان ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک و اعضای شورای ولایتی این ولایت مدعی اند که شب گذشته در یک عملیات هوایی در روستای "صد مردی" این ولسوالی ۸ غیرنظامی به شمول زنان وکودکان کشته شده اند.

باشندگان محل صبح امروز اجساد کشته شدگان را با خود بر مرکز ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک منتقل کرده و در راه‌پیماهی خواستار به محاکمه کشاندن عاملان این رویداد شده اند.

جمعه‌خان، یکی از باشندگان ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک روز شنبه (۳۱ حمل) به رادیوآشنا - صدای امریکا گفت:" شب گذشته در عملیات شبانۀ نظامیان، هشت نفر به شمول زنان و کودکان در قریۀ صد مردی ولسوالی نرخ کشته شده اند".

شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی میدان وردک گفت که صدها تن از باشندگان ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک اجساد غیرنظامیان را با خود آورده و در مقابل ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک مظاهره کرده اند.

آقای هوتک افزود که خواست مردم جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های هوایی است.

مقام‌های محلی میدان وردک می‌گویند که تا اکنون گزارش دقیقی از وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان در عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغان دریافت نکرده اند.

محب‌الله شریفزی، سخنگوی والی میدان وردک دراین باره به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت:" در ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک عملیات صورت گرفت که چهار تن از افراد ملا حبیب‌الله، یکی از فرماندهان طالبان کشته شده و یک ذخیره گاه مهمات طالبان به دست نیروهای افغان افتادهاست، اما بخش‌های کشفی هنوز از وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان برای ما چیزی نگفته اند و تحقیقات دراین مورد جریان دارد".

در همین حال، ویس صحیمی، فرمانده پولیس ولایت میدان وردک گفت که تحقیقات در مورد وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان در ولسوالی نرخ جریان دارد و اطلاعات دقیق را در این باره بعدأ با رسانه‌ها شریک خواهند ساخت.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG