لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌های غزنی: هشت جنگجوی داعش در حملۀ هوایی کشته شد


مقام‌های امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که در یک حملۀ هوایی صبح امروز، نیروهای امنیتی افغان افراد وابسته به گروه داعش را در ولسوالی ناوه غزنی هدف حملۀ هوایی قرار داده اند.

پولیس غزنی می‌گوید که در این حمله، هشت تن در ساحۀ صدوتنگی ولسوالی ناوه، کشته شده اند.

احمدخان سیرت، آمر مطبوعات پولیس غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید: "حوالی ساعت ۴ صبح امروز از اثر حملات هوایی قوای هوای افغان، ۸ تن از افراد مولوی صمد که عضویت گروه داعش را دارد در ولسوالی ناوه کشته شده و یک عراده موتر فلدر شان نیز تخریب شده است".

هم‌چنان، آقای سیرت، می‌افزاید که نیروهای امنیتی افغان دیشب ۱۲ حملۀ مخالفین مسلح دولت را به شمول مرکز در ولسولی‌هاای زنه‌خان، اندر، قره باغ، جغتو، گیرو، گیلان، رشیدان و پوسته‌های امنیتی حوزه اول امنیتی غزنی دفع کرده اند.

مقام‌ها می‌گویند که در این درگیری‌ها سه سرباز امنیتی زخمی شده و شماری از مخالفین مسلح نیز کشته شده اند.

اما خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی، می‌گوید که در حملات شب گذشتۀ مخالفین دولت در مرکز شهر غزنی یک سرباز پولیس کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

آقای اکبری، می‌افزاید که شب گذشته، دو پوسته امنیتی در دشت ولسوالی قره باغ سقوط کرده و جنگ شدید هم اکنون در مرکز ولسوالی جریان دارد.

اما مقام‌های امنیتی غزنی، ادعای این عضو شورای ولایتی غزنی را تا حال تأیید نکردند.

حملۀ طالبان در دایکندی

پولیس دایکندی می‌گوید که حوالی ساعت ۲:۰۰ پس از نیمه‌شب گذشته، طالبان بر پوسته‌های امنیتی ولسوالی پاتوی این ولایت دیشب حمله کردند.

جنرال غلام سخی غفوری، فرمانده امنیه ولایت دایکندی می‌گوید که در نتیجۀ این حمله، چهار پولیس کشته و ۶ سرباز دیگر به شمول چندین نیرویی خیزش مردمی زخمی شدند.

به گفتۀ وی، در این حمله ۱۳ مخالف مسلح دولت نیز کشته شده اند.

طالبان نیز تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG